Mijn verhaal

Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Mijn verhaal

Bericht door Jorn »

Educatie
Ikzelf heb grafische vormgeving even gedaan te hebben waar ik alleen het toeleidingstraject eigenlijk leuk vond, waar je vrij mocht experimenteren en onderzoeken. Na de introductie van marketing en het vele uitvoeren van dezelfde dingen en vooral herhaling, ben ik gestopt. Begrijp me niet verkeerd maar marketing en de reclame wereld is het overnemen van de zieke geest en denkpatronen van anderen en die uitbuiten. Ik ben een tijd in frankrijk geweest hierna, wat door de verschillende soorten mensen ook weer erg leerzaam was. Op een manier was het precies wat ik nodig had: een bredere kijk op mensen. De tijd in frankrijk was voornamelijk backpacken en druivenplukken. Ik ben terrecht gekomen in turckheim alzas frankrijk uiteindelijk Hierna was ik blut en ben terug in nederland gaan werken in een callcenter. Ik blowde eigenlijk altijd wel, het was voor mij een middel om te relaxen en het dagelijkse leven van me af te zetten en het is me een tijd lang niet gelukt om het helemaal los te laten. Het gebruik van wiet heb ik ook altijd prettig gevonden en niet gevaarlijk of wat dan ook. Ik merkte wel dat in mijn natuur de verslaving lag en dat steeds meer wiet nodig was om lekker stoned te zijn. Eigenlijk hetzelfde met alcohol. Wat betekent dat je gewoon jezelf onderdrukt en als het uiteindelijk duidelijk wordt dat de weed het niet langer kan kom je terug tot jezelf om je leven weer te confronteren. Verder heb ik daarna sport en bewegen een aantal jaar gedaan waarbij ik stage heb gelopen op me oude basisschool, waar ik veel heb opgestoken. Geen dingen afgemaakt dus. Naast sport en bewegen heb ik windsurfen veel gedaan, ook instructie maar zelf varen gaf en geeft mij nog steeds voldoening. Of ik nu op een schip vaar of op een surfplankje, ik voel me thuis op en in het water.

Desteni
heb ik zelf geintroduceerd aan mijzelf in juni 2008, waar ik zowieso al veel aan het richten was op wat er aan de hand was in de wereld, gaf desteni een directe en praktische invalshoek die niet iets afdrukte op de wereld maar iets aanrijkte om zelf te doen in jezelf.

zelfvergeving
Als je het hebt over zelfvergeving dan begreep ik na een poosje hoe dit werkte want taal en woorden die blijven hangen en het vergeven van jezelf stop deze constructie, zodat je ze los kunt laten. Ik wist dat ademen en jezelf leegmaken helpt in het creeren van een eerlijke situatie waarbij er niet een voorgedachte is maar rauwe aktie zoals ik het weleens noem. Veel wat op desteni word besproken is eigenlijk algemeen bekend om het zomaar te zeggen, het wordt alleen bij elkaar gebracht en dat maakt het zo sterk. Als je wat rondvist kun je dit zowieso oppakken en met of zonder desteni kom je uit bij hetzelfde.

Gezond verstand
is wat direct zichbaar is en onontkenbaar, waar gezond dus slaat op het helder observeren zonder vooroordelen of vanuit een bepaald gedachte setje. Niet ingewikkelds dus en dat is de kracht van gewoon helder nadenken: denken gebruiken voor praktische leven

Spijt
Dit is een onderwerp wat meestal te maken heeft met wat al is gebeurd en nu denk je, had ik het anders kunnen doen. Alleen al in die herbeoordeling kun je zien dat je een situatie gebruikt om te zien wat het heeft opgebracht aan punten die wrijving en conflicten veroorzaakten. Voor spijt en herinneringen zou je dus kunnen zeggen dat je die moet transformeren in een gegeven of een geven zodat je het in je opneemt en los laat wat niet van toepassing meer is.

Jorn
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Spijt”