"Denk erom hoor!"

wat is gezond verstand en hoe leef je het?
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

"Denk erom hoor!"

Bericht door Martijn »

hoi, deze woorden heb ik in m'n jeugd nog al eens gehoord. Als ik deed of dreigde te doen wat niet de goedkeuring van mijn ouders/opa's/oma's/andere volwassenen kon wegdragen. "er" dan als verwijzing naar eerder kenbaar gemaakte afkeuring/afstraffing van bepaald gedrag. Het zegt mij dat de opvattingen over 'goed en fout' aangeleerde, overgeleverde kennis is, die door mij herinnerd en na-gedacht moet worden, wil ik tot de acceptabele leden van de familie/gemeenschap gerekend worden.

Het is dus geen levende moraliteit, het is bedachte moraliteit, aangenomen en opgeslagen om herhaald en doorgegeven te worden, zodat je erom moet denken om te weten hoe je je hoort te gedragen.

In het toekomstige gelijkheids systeem wat door het gelijkheids geld systeem zal worden gevestigd, is moraliteit zoals die nu bestaat niet meer aan de orde.
Alles wat we ondernemen zal voortkomen uit de ons eigen gemaakte, vanzelfsprekend geleefde grondslagen van het fysieke bestaan, die volstrekt normaal zijn als je je gezonde verstand gebruikt: doe wat het beste is voor alle leven (want dat is ook het beste voor je eigen leven),
geef om te ontvangen (geef aan een ander wat je zelf zou willen ontvangen).
Dit wordt in ieder moment gerealiseerd en je hoeft je niet te herinneren waar ook al weer goedkeuring/beloning mee te verkrijgen was en wat ook al weer afgestraft/afgekeurd werd.
En de toetsing van onze daden, ons gedrag kan plaatsvinden door te kijken naar de fysieke gevolgen ervan. Hetzij in een actuele test situatie, hetzij in een mathematisch vergelijking, de 'gelijkheidsvergelijking, waarin alle factoren meegenomen zijn.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Gezond Verstand”