Gezond Verstand versus Logica

wat is gezond verstand en hoe leef je het?
Plaats reactie
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Gezond Verstand versus Logica

Bericht door admin1 »

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
ik word bepaald door dat waaraan ik gehecht ben.
vaststaande meningen, rechtvaardiging is nodig
definities bestaan zodat ik kan bestaan

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
geen gehechtheden - want verandering is het enige constante
geen meningen - alleen zelfexpressie in het moment één en gelijk

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
verandering is gevaarlijk - want veranderingen bedreigen mijn definities, gehechtheden, meningen, daarom bedreigt het mij.
verandering bestaat als evolutie - ik verander, daardoor word ik beter

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
verandering is geen daad
verandering is de enige zekerheid
bestuur ik mijzelf om te veranderen als Leven
of sta ik mezelf toe om te veranderen in nog weer een ander systeem?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
keuze bestaat
ik word bepaald door mijn keuzes

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
keuze bestaat niet - Leven kiest niet

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
als ik mijn gevangenis maar groot genoeg maak, zal ik vrij zijn

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
vrijheid bestaat alleen als zelf als Leven
vrijheid bestaat alleen vanuit het uitgangspunt van zelf in en als zelfoprechtheid

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
vreest het onbekende - dus ontwikkelt het zich in en als dat wat al bekend is

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
is het onbekende
ZELFOPRECHT gezond verstand durft het onbekende aan

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
bestaat in en als eenheid en gelijkheid - maar is zich niet gewaar van eenheid en gelijkheid - in plaats daarvan bestaat het in polariteiten (hoger - lager enz) wat gezond verstand is voor en als het systeem.

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
bestaat in en als eenheid en gelijkheid in en als gewaarzijn van eenheid en gelijkheid, dus is eenheid en gelijkheid VAN HET LEVEN ZELFOPRECHT GEZOND VERSTAND.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
de anderen staan op de 1e plaats als het over schuld en veroordeling gaat
zelf staat op de 1e plaats als het over voordeel/ prestatie/bereiken gaat

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
zelf eerst
want zelf is allen als één en gelijk aan Leven
er bestaat niets dat niet van zelf als allen als één en gelijk is

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
gewaarzijn wordt gezien als en gedefinïeerd als iets om te bereiken of als hoger doel, afgescheiden van zelf en er wordt tegenop gekeken en naar verlangd - zonder het besef dat gewaarzijn in afscheiding leidt tot nog meer afscheiding
of - naar afscheiding wordt zelfs verlangd - zodat men beter/meer gewaar/verlicht/wijzer kan worden dan anderen - zonder zich te realiseren dat afscheiding in zichzelf plaats vindt.


GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
gewaarzijn is hier als zelf
zelf-gewaarzijn als de wet van zelf en het natuurlijke zijn en hier-zijn van leven
in en als zelf-gewaarzijn staat LEVEN geen afscheiding in zelf en als alles als zelf toe

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
is voorwaardelijk, geconditioneerd en conditionerend

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
is niets van het bovenstaande - het is onvoorwaardelijk als leven
ZELFOPRECHT GEZOND VERSTAND in toepassing is onvoorwaardelijk - nooit voorwaardelijk, geconditoneerd of conditionerend.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
kan gekocht worden en/of bereikt en wordt gebruikt om geldig te verklaren, te rechtvaardigen en het systeem in stand te houden

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
heeft geen prijs en kan niet bereikt worden, alleen zelf-gerealiseerd - en wordt gebruikt om LEVEN te ondersteunen en eren als alles als één als gelijk aan leven

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
is de mind die leven misbruikt

GEZOND VERSTAND VAN LEVEN
dient geen ander doel dan LEVEN
is leven in toepassing

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
stelt steun aan het systeem boven steun aan Leven

ZELFOPRECHT GEZOND VERSTAND
ondersteunt en is leven als alles als één als gelijk aan leven
heeft het niet nodig om te verklaren dat leven op de eerste plaats komt - want alles dat niet van leven is, wordt niet geaccepteerd en toegestaan

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM GEZOND VERSTAND
het is goed om te wachten, wachten is wijs

ZELFOPRECHT GEZOND VERSTAND
het is niet mogelijk om te wachten want Leven is hier in en als het moment - dus ik als wie ik ben als Leven ben hier in en als het moment , dus is wachten zelfonoprecht.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
paulien
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009, 11:50

Re: Gezond Verstand versus Logica

Bericht door paulien »

hallo ik ben paulien ik zou graag wel met iemand hier over willen praten maar ik ben niet zo goed met de computer als ik alles lees over wat iemand schrijft dan denk ik wat zijn die wijs ik begrijp soms niet wat destenie bedoelt ik weet ook niet of jullie dit wel ontvangen maar ik ben altijd op zoek geweest naar de waarheid van waarom hoe kan dit waarom maken we dit mee dus ik denk ook over die dingen ik hoop dat iemand dit leest en gehoor geeft aan mijn denken groetjes paulien
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Gezond Verstand versus Logica

Bericht door IngridBloemheuvel »

Heee Paulien, welkom :D

Wat dat wijs zijn, betreft - zo wijs zijn we helemaal niet, allemaal op weg terug eigenlijk naar 'werkelijke wijsheid' en als we elkaar helpen en ondersteunen (en daarmee onszelf) is dat een 'goede zaak'.
Ik begrijp ook lang niet altijd wat Desteni bedoelt, feitelijk begrijp ik maar heel weinig als het over werkelijk begrijpen en toepassen gaat - met mijn hoofd begrijp ik veel, maar da's nog niet hetzelfde als die kennis zijn

Vraag maar raak - in het beantwoorden helpen we onszelf net zo goed als dat we jou helpen (hopelijk :D )

Ingrid
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Gezond Verstand versus Logica

Bericht door Martijn »

Ingrid, je schrijft over zelf gewaarzijn. Er is een tekst video van Bernard waarin hij het heeft over het einde van zelfgewaarzijn. Daarvoor in de plaats komt levengewaarzijn. Hier is een link naar de uitgetypte text http://desteni.co.za/forum/viewtopic.php?t=10377
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Gezond Verstand versus Logica

Bericht door Jorn »

paulien schreef:hallo ik ben paulien ik zou graag wel met iemand hier over willen praten maar ik ben niet zo goed met de computer als ik alles lees over wat iemand schrijft dan denk ik wat zijn die wijs ik begrijp soms niet wat destenie bedoelt ik weet ook niet of jullie dit wel ontvangen maar ik ben altijd op zoek geweest naar de waarheid van waarom hoe kan dit waarom maken we dit mee dus ik denk ook over die dingen ik hoop dat iemand dit leest en gehoor geeft aan mijn denken groetjes paulien
owkey, als je kunt uitstippelen wat je niet begrijpt als in een rijtje met vragen dan heel graag. Vaak is de benadering en het zien van video's van desteni wat lastig om in te komen. Daarom probeer een opbouw te creëren die werkt voor jezelf. Anyway welkom i.i.g.
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Gezond Verstand versus Logica

Bericht door IngridBloemheuvel »

Cool Martijn, ik zal die tekst eens goed doorlezen, die is me ontgaan :P
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Gezond Verstand”