hond

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

hond

Bericht door Martijn »

hoi,

nu ik geregeld met een hond omga, merk ik dat hij aan de ene kant leeft in programma's, die actief worden door stimulering. Aan de andere kant is er " iemand" als hond die assisteert en ondersteunt in het proces wat ik leef.
Programma's zoals een stok brengen en ophalen, volgens een vast patroon, doe ik iets anders dan blijft hij stilstaan bij de stok op de grond. In zo'n geval is het mogelijk om hem weer te activeren door verder te lopen en dan komt ie op een gegeven moment in beweging, of ik kan me verstoppen achter een boom, dan komt ie onmiddelijk.
Soms als ik ergens niet uitkwam en bij hem in de buurt probeerde uitte vogelen hoe het zat, ontstond er een communicatie zonder woorden waaruit inzicht naar voren kwam over de kwestie.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: hond

Bericht door Martijn »

paarden idem, ik was bij m'n zus en de paarden hadden hooi gekregen. Een paard liep op een ander toe en gebaarde: ik bijt je in de kont! Die ander tilde z'n achterbeen op en ging van: ik trap je op je bek!
op een ander moment zijn deze dieren meesters in het naar boven brengen van angsten, onzekerheden, zelfbeelden en andere shit die vergeven kan worden door hun baasjes.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Natuur & Bewustzijn”