comminiceren met dieren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

comminiceren met dieren

Bericht door Martijn »

hoi,
afgelopen weekend deed ik mee in een cursus communiceren met dieren. Georganiseerd door andersmetpaardenpony, en als gast docent aanwezig: Marta Williams.
Nou had ik al de nodige ervaring hierin, door met een groep, ±20 mensen hiermee bezig tew zijn en de ervaringen te delen, werd het allemaal veel werkelijker.
Verschillende vergevingspunten kwamen voor mij naar boven.
Nu heb ik sinds die cursus elke dag 's avonds een dier waarmee ik communiceer. Overdag maakt steeds een ander dier een afspraak met me.
Elk laat me bepaalde zelfvergevings punten zien. Bij twee dieren kon ik hun assisteren met zelfvergeving aangaande nare gebeurtenissen uit hun verleden.

Hedenavond onderhield ik me met Bo, een paardje van m'n zus. Een van de onderwerpen die aan de orde kwam was; gestimuleerd leven.
Ik merk dat ik mijzelf reduceer tot een persoon in een lichaam en dat ik mijn lichaam stimuleer om energie vrij te maken wat dan een rush geeft, en daar ben ik dan aan verslaafd.
Het hele patroon ontrolde zich en ik kon het punt voor punt vergeven.

Ander punt was dat ik leefde in en als de polariteit: wakker zijn tegenover duf zijn. Ik onderhield een geforceerde trek op m'n gezicht die afwisselend deze dingen uitbeelde.
Nou ja teveel om op te noemen.

Dus, danK je Bo, voor je assistentie!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: comminiceren met dieren

Bericht door Martijn »

gisteravond gecommuniceerd met een hond van m'n zus. Overdag spraken we dat af.
De hond, Ami, liet me mezelf zien als deman, het gedachtenbewustzijnsysteem waar ik me mee identificeer (zie ook onder: hoe programmeer je een robot naar Zelfeerlijkheid).
Ik kreeg zicht op een verzameling innerlijke houdingen, die als trekken op m'n gelaat te zien zijn en die m'n lichaamshouding gevormd hebben. Het is een verzameling spanningen in m'n lichaam. Tezamen vormen ze een karakter wat ik uitleef, waarin ik mijn zijn uitdruk. Het is gevormd door houdingen over te nemen uit familie, vrienden, relaties en vreemden. Allerlei gevoelens en emoties gaan ermee gepaard, Ik kan er de hele dag mee vullen, met het zijn van deze deman.

Na enige tijd communiceren lukte het me om me enigzins los te maken van de deman, de persoonlijkheid die ik dachte zijn (het leek de enige optie voor een manier om op aarde te zijn), en ik kreeg er wat afstand toe en zo kon ik beginnen aspecten ervan te Zelfvergeven. Ik ging meer in en als adem leven.

Weer wat later werd ik opgenomen temidden van de paarden (van m'n zus).

Vandaag overdag kwam het verschillende keren terug, ik fietste b.v. langs een haventje en plots erd ik helemaal stil en was ik één met een aantal meeuwen die daar op het water dreven.
Ook het mezelf terugroepen uit het deman-zijn was vaak nodig. Het is noodzakelijk om het af te leren, het is zo'n gewoonte.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: comminiceren met dieren

Bericht door Martijn »

ha!mooi zeg. Dat ken ik. Ik heb 't wel eens dan ben ik bij m'n zus bezig en ineens val ik stil, van binnen, en dan ligt die hond met een medelevende blik naar me te kijken. Dan weet ik weer: O ja, ademen Martijn! Dank je hond.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Natuur & Bewustzijn”