als jezelf

bespreek hier wat liefde is/niet is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

als jezelf

Bericht door Martijn »

verder gaand op de ontdekking dat als ik mijn vriendin aanraak, dat ik dan mezelf voel (ik "maak" immers de sensatie van het voelen van de aanraking) kan ik zeggen: alles wat ik aanraak is mezelf. Ik leef in mezelf: lichaam in dat wat het lichaam omgeeft. Het gevoel wat het aanraken van de stoel mij geeft maak ik zlf, ik maak de stoel, de stoel die ik voel is mijn uitdrukking van de stoel, is mij als stoel, mijn stoel ben ik evenzeer als mijn lichaam.
Alles wat ik aanraak ben ik zelf. Alles waar mijn oog op valt ben ik zelf. Ik maak immers zelf de uitdrukking die ik zie. Ik maak de plaatjes zelf.
Op mijn lichaam projecteer ik het plaatje van mijn lichaam, op mijn stoel het plaatje van mijn stoel. Zodoende lijkt het of het verschillend is. Het is een verschillende uitdrukking maar het is alletwee mij. Het lijkt vooral zo verschillend omdat ik mijn punt van waarneming hierboven in mijn hoofd heb. Hier zit ik ingesloten, vastgezet in één gezichtspunt zo lijkt het. Zo ben ik geneigd om dit: "ik" te noemen en de rest is dan "niet ik".
Alles om me heen is dus mezelf, op talloze manieren uitgedrukt. Ik loop in mezelf rond. Maar in plaats van dat ik overal ben ben ik vastgepind hier bovenin dit lichaam, en ik kan niks anders doen dan kijken naar de driedimensionale plaatjes.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: als jezelf

Bericht door Martijn »

Als ik om me heen kijk zie ik dat alles bestaat in polariteiten. Zoals bv. leven en dood; de lege ruimte tegenover de samengebalde structuren genaamd materie om maar wat te noemen. Het kost energie om alle tegenovergestelden uiteen te houden, die energie lever ik door gedachten na te denken, door emoties en gevoelens te beleven. Door mijzelf te profileren als persoon.
Als ik energie kan leveren, wat ben ik dan? Waarom geef ik mijn energie om tegenstellingen te creëren, terwijl ik zie dat dat de mensen verdeelt en de mensen van de natuur vervreemdt. En dat de samenleving complexer en complexer wordt.
Ik ben die levensessentie zelf. Dat is wat ik weet maar niet wat ik waar kan maken. Ik heb me zodanig gedefiniëerd als bewustzijn, onderbewustzijn en onbewustzijn, dat ik dat eerst allemaal weer ongedaan moet maken om zelf naar voren te komen. Dat is het proces wat ik ga.
Mijn bewustzijn zijn mijn gedachtes die ik merk in mezelf,
mijn onderbewustzijn zijn de opgeslagen aannames uit mijn jeugd,
mijn onbewuste is ons aller onbewuste en dat zien we om ons heen als gemanifesteerd in de driedimensionale werkelijkheid. Matter to see what is the matter.
Ik ben niet blij met wat ik zie: mensen leven voor zichzelf en elkaar wat aandoen, bewust of onbewust, geen verantwoordelijkheid nemen. Dieren die elkaar opeten, lichamen die pijn kunnen lijden en beschadigd kunnen raken. Die zich moeten verdedigen tegen virussen en bacteriën en schimmels. Tegen het weer. Die oud kunnen worden en gebrekkig. Uberhaupt dat dingen kunnen slijten en vuil worden.
Er is echter een beweging gaande die alles anders maakt. Wij zijn uitgenodigd om daaraan deel te nemen. Alles wat gebeurd kan nu dienen ter assistentie in het proces waar we in zitten. Als je het proces ter hand neemt en de aangeboden gereedschappen gebruikt, dan neem je verantwoordelijkheid voor wat je mede hebt gemanifesteerd en werk je eraan dat zoiets nimmer meer bestaan zal.
Wie weet als we op het punt zijn gekomen waar we bewustzijn hebben gestopt, totaal, wat we dan manifesteren...
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: als jezelf

Bericht door IngridBloemheuvel »

Mooi onder woorden gebracht, Martijn!
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: als jezelf

Bericht door Martijn »

ken je dat, dat je de nabijheid voelt van een voorwerp in je buurt, of van je omgeving? dat ben je zelf. Ik zei al: ik weet niet wat er buiten mij is want ik zie alleen de plaatjes die mijn gedachten/bewustzijnsysteem produceren. Nu weet ik het wel: als ik die feeling heb met de dingen zelf dan is dat mijn zelf, er is maar 'e'en zelf en dat is buiten mij, Ik moet uit het gedachtenbewustzijnsysteem stappen en het zijn delen met de dingen die er om me heen zijn en dan word ik vervult door mijn zelf wat in alles is.
Wat ik normaal gesproken als mijn innerlijk beschouw, dt ben ik niet zelf, dat is niet mijn zelf. Dat is het gedachtenbewustzijnsysteem. En wat ik met mijn ogen zie als de buitenwereld, daar is mijn zelf!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Liefde”