Definieer het woord 'Liefde'

bespreek hier wat liefde is/niet is
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Definieer het woord 'Liefde'

Bericht door admin1 »

Hier is het uitgangspunt voor het woord 'liefde' waarover we spraken op de chat - kijk er eens naar door het toe te passen voor jezelf op jezelf. Wat kinderen betreft, stel ik het volgende voor:
definieer het woord 'liefde' samen met je kinderen - zodat wanneer het woord 'liefde' uitgesproken wordt door jou of door je kinderen of echtgenoot, het dezelfde betekenis heeft.

Echter, begrijp dat deze definitie vanuit een beginpunt van eenheid en gelijkheid moet komen, als een expressie van jou als leven.
Voorbeeld: Liefde = Ik zal niets minder accepteren of toestaan dan wie jij bent als één en gelijk met mij. Als ik zie dat je jezelf niet respecteert voor wie je bent - zal ik direkt ingrijpen en je assisteren en ondersteunen zoals nodig is, opdat je je in dat moment kunt realiseren/zien/begrijpen wat je in jezelf toelaat/toestaat dat je niet werkelijk bent.

Als het woord 'liefde' gesproken wordt is dit de verklaring (zie boven) van een afspraak gemaakt 'tussen' mensen die hier zijn om elkaar te ondersteunen en te assisteren bij hun individuele proces in en als eenheid en gelijkheid. Dus, spreek het woord 'liefde' met gewaarzijn - wanneer je de woorden 'ik hou van je' uitspreekt, begrijp dan dat je dit niet tegen de ander zegt, maar tegen een ander als zijnde jouzelf in eenheid met jezelf. Dus eigenlijk zeg je 'ik hou van je' tegen jezelf. En door dat uit te spreken zeg je: 'Ik zal niets minder accepteren of toestaan dan wie je bent als mij - en ik zal je eren zoals jij jezelf eert door de toepassing van Zelfoprechtheid in elk moment. En als ik zie dat jij als mij niet eerlijk bent tegen jezelf, dan zal ik je assisteren en ondersteunen als mezelf om je je te laten realiseren/begrijpen/zien waar je jezelf niet eert als jezelf als leven. Opdat jij jezelf kunt ondersteunen om eerlijk te zijn met jezelf in elk moment.

Of zet het woord 'liefde' om in 'dankbaarheid': ik ben dankbaar voor jou. Wanneer je expressie geeft aan dankbaarheid naar een ander, uit je in werkelijkheid dankbaarheid naar en voor jezelf - heeft iemand ooit al dankbaarheid uitgesproken naar een ander of naar zichzelf? Dankbaar zijn voor jou - geen reden/bekrachtiging 'achter' dankbaarheid jegens zichzelf en een ander als zichzelf in eenheid met zichzelf - alleen maar dankbaar?

Als je kleine kinderen hebt, dan stel ik voor dat je uiting geeft aan 'liefde' binnenin je wanneer je de woorden 'ik hou van je' verwoord zoals in de verklaring hierboven. Uitdrukking geven aan de woorden 'Ik hou van je' vanuit het beginpunt dat je expressie geeft aan de verklaring als jezelf. Als je kinderen gerijpt zijn, leg ze dan jouw expressie als liefde uit - dan komt jouw expressie en die van je kind/echtgenoot van het woord liefde van binnenuit en is als eenheid en gelijkheid.
Uit ook de woorden 'ik ben dankbaar voor je' - maar als je de woorden uitspreekt tegen iemand anders - uit de woorden tegen een ander als één met jezelf - hetzelfde geldt voor de woorden 'ik hou van je'.

Dus - vergeef elke scheiding die in je zou kunnen bestaan met betrekking tot het woord 'liefde' opdat er geen andere betekenissen voor het woord 'liefde' in jou bestaan. Dat wanneer het woord 'liefde' wordt geuit - dat het wordt uitgedrukt als en in éénheid en gelijkheid als een expressie van jou - wanneer geuit naar een ander - dat de expressie van 'liefde' en 'dankbaarheid' jouw uiting van jezelf is naar een ander als één en gelijk met jou.

Begrijp dat de Liefde Ontwerp Systeem-woorden heel specifiek zijn in de zin dat ze ook de dimensionele wezens ondersteunen bij het assisteren van mensen - om elk onnodig systeem in de mens te verwijderen - om duidelijk te kunnen zien waar en wat noodzakelijk is om gedaan te worden binnen het menselijk proces om ze zo effectiever te assisteren en te ondersteunen.
Dus - in plaats van door een proces van een jaar te gaan met moeilijke ervaringen om het woord 'liefde' als jij te begrijpen - hebben we de systemen in een enkel moment verwijderd. Om 'de deur te openen' voor jou om in staat te zijn, nu terwijl ik dit typ, liefde te begrijpen als een expressie van wie je werkelijk bent - en om van hieruit liefde uit te drukken als jezelf als één met jezelf zoals ik voorstelde - zodat de correctie onmiddellijk plaatsvindt - maar dit vereist je gewaarzijn in elk moment wanneer je het woord 'liefde'/'dankbaarheid' uit.

Kijk - het woord 'liefde' is de ultieme afscheiding geworden in deze wereld in de mensen. Er wordt zoveel waarde gehecht aan het woord 'liefde' dat wanneer het geuit wordt - de mensen die het woord 'liefde' uiten bestaan niet - ze zijn er niet- ze zijn één en al mind.

Dus, vanaf dit moment, spreek het woord 'liefde' met absoluut gewaarzijn uit - als het woord 'liefde' wordt gesproken begrijp/wees er bewust van dat je jezelf uitdrukt als jij. En dat je de woorden zegt tegen jezelf als tegen een 'ander' als één met jou - en zo met praktische toepassing en vergeving, corrigeren we het woord 'liefde'. Opdat het niet langer afscheiding is maar een expressie van elk menselijk wezen van wie zij zijn als leven in éénzijn en gelijkheid.
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Liefde”