gevoel

bespreek hier wat liefde is/niet is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

gevoel

Bericht door Martijn »

'Lo,
in het begin als je iemand ontmoet die je leuk vindt, dan heb je gevoelens. Later zijn die er niet meer. "Ik voel niets meer voor je". Dit wordt dan beschouwd ald een teken dat je beter uit elkaar kan gaan. Dus het gevoel wordt als het echte, het ware gezien.
Het gevoelis echter een veranderend iets, het is niet constant en het kan zelfs helemaal verdwijnen. Iets wat zo veranderlijk is en helemaal kan verdwijnen, is dat wel echt? Het lijkt er meer op dat het slachts een energetisch verschijsel is en als de energie op is dan treedt het verschijnsel niet meer op.

Zo is het nu bij M en mij ook. De gevoelens die vanzelf kwamen die komen niet meer. De energie is op. En je ziet dar we elkaar ineens niet meer opzoeken. Nu is het voor haar ineens belangrijker om alleen te zijn en ontspanning te ervaren.
Je ziet dat mensen zich laten leiden door zo'n gevoel, en als het er neit is dan verandert hun gedrag.

De vraag is nu, of je jezelf kunt bewegen om de relatie voort te zetten. Ipv dat een gevoel je beweegt. Als je het niet doet om die heerlijke gevoelens te beleven, die komen immers niet meer, waarom doe je het dan?
Hier komt het idee van de 'agreement' te pas, waarin je met elkaar omgaat vanuit de idee dat je proces van zelf realisatie veel sneller gaat door een relatie/agreement. Het gedrag en de woorden van de ander raken dingen in jezelf aan, je hebt reacties en die maken je erop attewnt dat een ingeprogrammeerd mechanisme in werking treedt.
Daar kun je dan naar kijken, wat het is, hoe het werkt, en je kunt 't jezelf vergeven. Weer wat opgeruimd.

Toem het gevoel er nog was, gaf je uitdrukking aan dat gevoel in woorden en daden. Nu ben ik het die mezelf moet uitdrukken, ik kan me niet meer laten leiden door een gevoel.

Dus, benieuwd wat M wil!

't Is natuurlijk niet zo zwart wit als ik het nu stel, we waren al veel bezig met naar onszelf te kijken en zelfoprechtheid toe te passen.
En zij moest in haar leven toekomen aan alleen zijn en rust vinden na vele jaren van een leven boordevol bezigheden.
Maar het 'risico' wat we nu lopen is, dat we het erbij laten zitten omdat het gevoel wat alles min of meer vanzelf liet gebeuren er niet meer.
Zou ik jammer vinden omdat ik het zie zitten het agreement avontuur voort te zetten.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: gevoel

Bericht door Martijn »

ik schreef haar een mail met deze inhoud. In de nacht vroeg ik me af waartoe ik deze mail had gestuurd. Ik kwam erachter dat de opzet was om in het geval ze zou instemmen met de agreement dat dat mij dan toegang tot har leven zou verschaffen. Dus de volgende dag mailde ik haar de zelfvergeving over deze manipulatie (poging tot)

Ik had al een paar dagen pijn in m'n maag, meestal het teken dat er verdriet aan zit te komen. Tijdens een wandeling vandaag kwam het naar boven. Het ging over M nog verder lolaten, ik moest toegeven aan mezelf dat ik er geen heil meer in zie om met haar een agreement voort te zetten.

Ze staat maar weinig open voor de desteni info, en ze is nooit geïnteresseerd in mijn SRAT. Ze stelt wel vaak een hele goeie vraag die me helpt om beter in mezelf te kijken.

Enfin, ik heb 't gevoel dat ik op haar aan het wachten ben, of ze meekomt, nu wil ik verder. Zoiets.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: gevoel

Bericht door Martijn »

vandaag ontdekte ik dat ik 'achter een ijzeren deur zat opgeborgen'. En 'verstopt, teruggetrokken op zolder'. Innerlijke beleving.
Ik zei bij mezelf, dat wil ik zo niet laten duren en ik nam mezelf vanachter de deur en vanaf de zolder weer in me op.
Dat voelde heel goed en ik realiseerde me dat die ijzeren deutr iets met M te maklen had. Alsof zij me daarzchter had geplaatst.
Ze belde later en ze vertelde dat haar paard haar erop attent had hemaakt on zich af te vragen: had ze eigenlijk wel gehuild om haar scheiding?
Nou voelde ze ergens verdriet zitten maar het kwam nog niet naar boven.

Hoe liet dat paard dat zien: hij liet mensen heel moeilijk toe aan z'n achterbenen. De achterhand v h paard staat voor het verleden. maw: je mag het verleden niet voelen. Dank je, paard!

Grappig detail: ze sprak iemand en die zei, ik zoek een man iemand die me spiegelt en waar ik mee de diepte in kan, zo iets, en M dacht zo iemand had ik. lol

Enfin we hadden weer eens een normaal gesprek met nabijheid en delen, de ijzeren deur speelde geen rol meer.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: gevoel

Bericht door Martijn »

ik ben bezeg en ineens denk ik aan M. Vrijwel meteen voel ik me rot. Ik heb de neiging om dat te wijten aan het feit dat we niet bij elkaar zijn. Ik realiseer me dat ik me rot voel omdat ik mijn werkelijkheid hier, verlaat om in mijn bewustzijnsysteem te gaan en in een voorstelling over haar en mij te gaan. Wat illusionair is. En dat voelt niet goed.
Dus heeft niks te maken met haar missen.

Ik heb met SRAT het telefoongesprek met M uitgeplozen en het bleek dat ik daar nog verschillende dingen in mee liet spelen die er niet in thuis horen.
bijvoorbeeld, dat ik mijn stem en mijn woorden zo gebruikte dat het allemaal wat mooier klonk daan nodig. Om een bepaalde indruk op haar te maken. Bv. om een vertrouwelijke sfeer te creueren die haar ertoe zou bewegen om mij weer uit te nodigen.
Tewgelijkertijd voelde ik me niet op m'n gemak in het gesprek omdat ik vreesde haar van mij te vervreemden als ik iets zou zeggen wat onverhoopt dat effect zou hebben.
Het verlangen om een rol te spelen in haar leven speelde mee.
het verlangen naar sex speelde mee.
Met to the point zelfvergevingen heb ik alles netjes opgeruimd.
Heel apart om mezelf zo te 'fileren'. In voorgaande relaties maakte ik volop gebruik van al m'n verborgen trucjes voor mijn verlangens.
Ik vind 't mooi dat ik hierdoor onafhankelijker word van al dat gemanipuleer en geduw en getrek. Eigenbelang verwijderen. Nooit gedacht dat dat me zou bevallen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Liefde”