jaloezie

wat is het verschil - deel hier je realisaties, vragen, ervaringen
Martijn

jaloezie

Berichtdoor Martijn » 28 Apr 2010, 10:43

'Lo,
we hebben elkaar nu een paar weekends niet gezien. In mezelf kwam jaloezie tevoorschijn op de dieren met wie ze samenleeft. Enfin, zelfvergeven, maar elke dag kwam er wel meer jaloezie naar boven. Het voelt als een onverklaarbaar rotgevoel in mezelf en als ik dan spiercommunicatie toepas, komt eruit: jaloezie. Ik wist niet dat ik zoveel jaloezie in mezelf had. En ik wist ook niet dat het zo'n rotgevoel is wat dus gewoon tevoorschijn komt zonder dat het duidelij is op wie of wat ik dan jaloers ben. Gisteren was het zo erg, ik liep al de halve dag met een verschrikkelijk ondermijnend rotgevoel rond, en toen ik het naging bleek het ook al jaloezie te zijn, en toen ik ervoor ging zitten om het te zelfvergeven werd het me te machtig. Ik ging op de bank een dutje doen.
Toen ik wakker werd was het er nog maar ik kon er me doorheen ademen en toen was het weg.
Poe, wat gruwelijk!

We belden en ze vertelde dat zij ook iets aan de situatie te ontwikkelen heeft, dus het werkt weer twee kanten op.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Martijn

Re: jaloezie

Berichtdoor Martijn » 09 Mei 2010, 23:06

veel jaloezie komt op doordat ik in een flits een beeld heb of en gevoel van haar en mij, wat op dat moment er niet is. B.v. het was daarnet tien uur 's avonds en eerder op de avond dacht ik even ik bel haar over hoe haar weekend was, enfin, 10 uur is bedtijd voor haar en ik voelde ineens de grond onder m'n voeten wegzakken want ik besefte dat ik te laat was.
Daarna een rotgevoel. Dat bleef maar en ik realiseerde me na een tijdje toen ik er maar 's echt naar ging kijken: dat ik jaloers was op het beeld+gevoel wat ik in me gecreëerd had van zij en ik samen bespreken hoe het weekend was geweest en nu was ik jaloers op dat beeld+gevoel omdat het gheen werkelijkheid was!
Kun je dat nog volgen?
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben jaloers te zijn op het beeld+gevoel wat ik gecreëerd heb over M en mij.

IngridBloemheuvel
DIP: Ja

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 10 Mei 2010, 11:08

ja-ha, ik kan je nog volgen, jaloezie op een beeld en bijgemaakt gevoel, ik herken het - hahaha zie hier de kronkels van de mind :mrgreen:
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Martijn

Berichtdoor Martijn » 10 Mei 2010, 19:36

:lol: absurd

Martijn

Berichtdoor Martijn » 14 Mei 2010, 10:27

update
ik mailde: vandaag werd me duidelijk dat ik vaak iets van je verwacht, op iets van jou wacht, een levensteken, een communicatie.
Verder merkte ik dat ik angst had om jou vrij te laten.

Nou, dat heb ik mezelf maar vergeven.

en: t gekke is dat het vast houden aan die dingen mij het gevoel gaf dat ik macht had, hoewel ik tegelijk merkte dat dat niet zo werkte, maar ik kon dat gevoel maar moeilijk loslaten. Nu voel ik natuurlijk machteloosheid, waar ik steeds bang voor was dat ik machteloos ben om jou ergens toe te bewegen. 'ergens' dwz wat ik leuk vind.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de polariteit: macht tegenover machteloosheid in relatie tot jou.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben jou te willen bewegen tot iets wat ik leuk vind.

Terug naar “Onderzoek van Relatie versus Agreement”