zelfvergeving van Ben

Het delen van jouw zelfvergeving helpt anderen inmens! Plaats hier jouw zelfvergevingen of ondersteun elkaar.
Plaats reactie
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

zelfvergeving van Ben

Bericht door Ben »


Ik vergeef mezelf volledig dat ik toegestaan en aanvaard heb om afhankelijk te zijn.

Ik vergeef mezelf volledig dat ik toegestaan en geaccepteerd heb om bang te zijn voor verlies.

Ik vergeef mezelf dat ik toegestaan en aanvaard heb om me niet te uiten in het bijzijn van anderen.

Ik vergeef mezelf volledig dat ik toegestaan en geaccepteerd heb dat ik me liet onderdrukken als zelfexpressie.

Ik vergeef mezelf nu volledig dat ik toegestaan en aanvaard heb dat ik geclaimd werd en zelf ook wel eens claimde.

Ik vergeef mezelf volledig dat ik dacht dat ik anderen nodig had.

Ik vergeef mezelf dat ik aanvaard heb om te oordelen.
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Jozien »

Ik vergeef mezelf volledig dat ik toegestaan en aanvaard heb om afhankelijk te zijn.

Ik vergeef mezelf volledig dat ik toegestaan en geaccepteerd heb om bang te zijn voor verlies.

Ik vergeef mezelf dat ik toegestaan en aanvaard heb om me niet te uiten in het bijzijn van anderen.

Ik vergeef mezelf volledig dat ik toegestaan en geaccepteerd heb dat ik me liet onderdrukken als zelfexpressie.

Ik vergeef mezelf nu volledig dat ik toegestaan en aanvaard heb dat ik geclaimd werd en zelf ook wel eens claimde.

Ik vergeef mezelf volledig dat ik dacht dat ik anderen nodig had.
Ik vergeef mezelf dat ik aanvaard heb om te oordelen.
Dank je!
Je zult zien dat je steeds specifieker in je Zelf Vergeving wordt - Alex heeft bruikbare suggesties gegeven voor het identificeren en lokaliseren van wat je ziet in jezelf als de conditionering van het verleden en zo de specifieke Zelf vergeving toe kunt pasen.
Je zou ook de vertaalde Zelfvergeving van Veno kunnen lezen om je op weg te helpen.

http://desteni.net/index.php/zelfvergev ... jkego.html

Ik schrijf op z'n Nederlands:
Ik vergeef mijzelf dat ik accepteerde en heb toegelaten ...
of
Ik vergeef mijzelf dat ik accepteerde en heb toegestaan..
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Ben »


Hallo Alex en Jozien,
heel hartelijk dank voor het lezen, het laten begrijpen, de voorbeelden en alle goede bedoelingen die daarbij horen. Ik respecteer het zeer dat jullie mij hierin steunen, want zoals je weet ben ik een beginner die nog maar pas met deze nieuwe materie bezig is. Dat hoeft geen excuus te zijn, maar het is een gegeven om me eerlijk te uiten.
Ik neem het zeer ter harte en zal alles nog eens doorlezen en overzien zodat ik in het vervolg beter op de formulering en de uitwerking ga letten.
Bedankt voor jullie "tijds''- besteding en een lieve warme eenheidsgroet ;)
Ben
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Martijn »

Ik zeg 't nou zo:
Ik vergeef: mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben (te geloven dat.../het gevoel te hebben.../het idee te hebben.../ mij ... te voelen/ enz.)

ik zie 't zo: als ik het woord "geven" gebruik, "ik geef jou dit" b.v., dan beschrijft dat woord de overdracht.
Als ik het vervolgens loslaat, dan vergeef ik het.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Ben »



Beste Martijn, bedankt voor de hint als voorbeeld. Daar zit veel in en ik ga er dan ook mee aan de slag en herzie het andere.

Ook over dat geven, daar had ik nooit bij stilgestaan.

Lieve eenheidsgroet
Ben
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Martijn »

OK Ben,
wat vergeven we dan...
ik zie het zo: we hebben ons uit het geheel van alles bepaalde aspecten willen toeëigenen. Om daarmee een identiteit op te bouwen waarvan we zeggen; dit ben ik, anders dan jou, of, net zo als jij. Uit het geheel kan natuurlijk niets afgezonderd worden, ik bedoel waar zou je het moeten laten, het geheel is alles wat er is.
Dus dat werden illusies. Alleen illusies kan je je toeëigenen. Met zelfvergeving, geven we die illusies weer weg en laten we ze definitief los.

Om illusies te creëren daar waar alleen een geheel bestaat, een eenheid en gelijkheid, werden polariteiten bedacht: ik tegenover de rest, wij tegenover hun, angst tegenover moed, arm tegenover rijk, oorlog tegenover vrede, leven tegenover dood, hemel tegenover hel, enz.
Dat werd de werkelijkheid en daarin gingen we ons definiëren aan de hand van een aantal eigenschappen die we dan "waren", en de tegenovergestelde complementairen "waren" we dan niet.

Ik schrijf waren tussen aanhalingstekens, omdat het alleen in de voorstelling bestaat. Daarom zeggen we als we en nieuw iemand ontmoeten: ik zal me even voorstellen. Dan kan de voorstelling beginnen! :lol:
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Ben »


Hallo Martijn,
langzaamaan begint het meer en meer te dagen en helderder te worden. Dank voor je reactie.
Vooral bij wat je schreef:

" Met zelfvergeving, geven we die illusies weer weg en laten we ze definitief los."

Prachtig is dat en het werkt! Wat zie je dat toch helder en je kunt het anderen nu ook helder laten zien omdat je zo duidelijke taal schrijft. Alleen bij mij duurt het iets langer voordat het kwartje valt :o dan gemiddeld zal ik maar zeggen.

En over die laatste zin moest ik hartelijk lachen, wat een waarheid zit hier in.
De meeste mensen staan totaal niet stil bij die zin van :
' ik zal me even voorstellen. Dan kan de voorstelling beginnen'!

Het is wel een heel proces om je constant bewust te zijn en te blijven en te waken over dat je niet weer in of voor de illusie valt.

Lieve eenheidsgroet
Ben
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Martijn »

ach ja, steeds mezelf aan mijn haren uit het moeras trekken.
Een groot voordeel vind ik dat er niks mis kan gaan:
òf ik zie en doorzie de illusie die zich aandient, kan ik 'm gelijk vergeven,
òf ik tuin erin en dan wordt ie steeds groter en duidelijker tot ik er niet meer omheen kan, en dan alsnog vergeven.
simpel
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Ben »


:D Ja, als je het zo bekijkt dan valt er inderdaad niets te verliezen, hoewel ik vaker er in tuim dan dat ik er erg in heb dat alles illusie is.
En eh, poeh....., ik word er ook wel eens moe van om eerlijk te zijn, altijd weer eraan denken en op letten om alles te vergeven. Je moet er ook 'tijd' voor hebben of nemen.
Maar, des al niettemin, we gaan er voor, geven niet op, ook al zie ik het soms even niet meer zitten omdat het me allemaal te veel wordt.
Lol, ( krijg er stress van). Klein beetje maar hoor!

Ondertussen zit ik even in een dipje omdat mijn lichaam lijdt door div. kraakbeenontstekingen. Aan de andere kant heb ik nu wel 'tijd' om veel te lezen en me te verdiepen.
Ben druk bezig in het boek wat ik onlangs besteld heb via bol.com "Bestemming der Zielen".

Wens jullie het allerbeste en groet jullie met de eenheidsgroet
Ben
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Martijn »

Ja Ben, in de begintijd werd ik er ook wel eens gaar van, vooral omdat ik maar dingen blééf zien die ook nog te vergeven waren. Ik zag alleen maar wat/wie ik niet was pfff.

Gaande weg is het dermate een manier van leven geworden dat ik het gewoonweg doe. En het zelf-vertrouwen is wat ik heb ogebouwd en dat is effectief er om vanuit alles aan te pakken wat zich voor doet. Ik ben er nu bijna 6 jaar mee bezig.
Ik ben ook in de perfecte situatie om dit proces te doen. Geen werk, genoeg geld, huis OK, agreement met iemand, SRAT, forums om te communiceren, etc.

tip: kijk uit met de wens: het allerbeste. Omdat dat impliceert dat er ook een "aller slechtste" bestaat, en zo draag je bij aan het bestaan van de polariteit, geen eenheid en gelijkheid.

"lieve eenheidsgroet" idem: hou het bij "eenheidsgroet"

eenheidsgroet van martijn.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Ben »



Dank je Martijn, ben blij en dankbaar met je opmerking. Zo zie ik dat ik nog niet overal bij stilsta en dat vergt oefening en nog eens oefening. Van vallen en opstaan word je groot.

Tja, je hebt het allemaal in je en je verdient wat je toekomt.
Ben er een beetje stil van dat je gewoonweg doet wat je doet.
Je bent een doorzetter, want 6 jaar.....................

En zo waardeer ik het als je me attent maakt op dingen die ik tijdens mijn proces nog niet onder de loep heb genomen, want ik kies voor eenheid en gelijkheid en pas voor alles wat met het oude bestaan van polatiteit te maken heeft.

Eenheidsgroet van Ben
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: zelfvergeving van Ben

Bericht door Martijn »

cool Ben
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Zelfvergeving”