levende woorden

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

levende woorden

Bericht door Martijn »

Het levende woord, er wordt heel wat afgepraat door ons, al die woorden vloeien voort uit wat we hebben aanvaard en toegestaan te worden en te zijn als onszelf: automatisch functionerende persoonlijkheden.
Praten gebruiken om geld te verdienen, om sociaal geaccepteerd te zijn, om status te tonen, om te winnen, om te vleien, om pijn te doen, om onze zin te krijgen, om onze daden te rechtvaardigen, om de aandacht af te leiden van iets anders wat verborgen moet blijven om onze verantwoordelijkheid te ontlopen, praten om onze geloofssystemen in stand te houden in de vorm van onze religie, spiritualiteit, 'the secret', ...
Dit zijn dode woorden. We spreken ze niet terwijl we onszelf zijn. Dan zouden we namelijk moeten zeggen: ik spreek deze woorden omdat ik bang ben dat je me anders niet accepteert, of, ik spreek deze woorden omdat ik wil dat je deze goederen bij mij koopt,of, ik spreek deze woorden omdat ik beter wil zijn dan jij, of, ik spreek deze woorden omdat ik erg onzeker ben over mezelf, enz. Dode woorden spreken we door onszelf te verlaten en we laten het spreken over aan angsten, verlangens, geloven, meningen, e.d. die we in onszelf hebben toegestaan en aanvaard.

Levende woorden spreken kan alleen vanuit Zelfoprechtheid. Die woorden zijn de levende werkelijkheid van onszelf.
We zijn allemaal opgevoed en hebben allemaal geleerd om Zelfonoprecht te spreken, dus het vraagt nogal wat van ons om zelf te gaan spreken. We doorbreken dan niet alleen in onszelf maar ook buiten ons stilzwijgende overeenkomsten om allerlei onderwerpen niet te bespreken. Daardoor verliezen we mensen zelfs vrienden/vriendinnen/familie want lang niet iedereen is bereid om zelf tevoorschijn te komen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Woorden, Symbolen en Scripten van de Matrix”