enkele woorden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

enkele woorden

Bericht door Martijn »

genieten, daar zit in onze taal het woord "niet" in!

Heilig, daar zit het woord "hij" in, verwijzend naar Anu?

Gemeen, dit woord vind je opvallend genoeg terug in: gemeenschappelijk, gemeente

wat me verder opvalt is dat woorden met een negatieve betekenis, zoals erg/verschrikkelijk/ontzettend/geweldig gebruikt worden om andere woorden te versterken.

ook dat films waarin geweld wordt getoond "actie"-films heten. Actie=geweld, geen geweld=saaie boel?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: enkele woorden

Bericht door Martijn »

hoe anders zou onze samenleving zich voelen als genieten, gewellen zou heten.

profiteren was een woord met een negatieve klank, profiteur! was een scheldwoord.
Tegenwoordig moedigt het berdrijfsleven ons aan om te profiteren: profiteer nu! Koop dit of dat en profiteer van ...
Ik hoorde nu zelfs een organisatie op de radio die stagiaires aanbiedt: profiteer nu van een stagiair!

Grappig; profeet-profiteren
een profeet wordt onderhouden door de gemeenschap, profeteren en profiteren. lol
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: enkele woorden

Bericht door Martijn »

geheim, heim beteknt thuis, denk aan heimwee. geheim, het woord suggereert dat we thuis zijn in het geheim van onszelf: ons geheime innerlijke leven waarvan we niets delen met anderen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat mijn geheime innerlijke gedachtenleven mijn thuis is.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Woorden, Symbolen en Scripten van de Matrix”