Verstand

Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Verstand

Bericht door Jorn »

Door de klank kunnen we zien hoe het woord in elkaar steekt leggen we dit woord uit

Ver- vers, vee, stand, tand, staan, standaard

Ver - een afstand of een lengte die bepaald woord door beide ogen, door met beide ogen te kijken kun je afstand zien en inschatten.

Stand - een houding die solide is en staat op zichzelf, als ik sta dan zie ik want ik sta still en dus zie ik hier wat beweegt, en figuurlijk gesproken kun je staan als een principe zoals eenheid en gelijkheid dat word meegenomen in elke actie en alles wat je doet ; het is een put die staat in jouw als wie je bent.

het verschil tussen een principe en een regel is dat een regel iets is wat geld in bepaalde condities en is gemaakt als een reactie op een manifestatie of om iets te bestrijden en een principe is dat waar je voor staat omdat het iets is dat voor iedereen geld zonder dat daar een bepaalde conditie aan vast zit.

Uit principe kun je iedereen als gelijke behandelen en waarom dat geen regel is, is omdat een regel zou stellen dat iedereen gelijk is als een bepaalde definitie niet als wat het in feite is: een organisme als iedereen dat het geheel reflecteerd. Dit principe heeft als implicatie dat je kunt zien waar we gelijk zijn en daardoor ook ziet wat dus niet eenheid en gelijkheid in feite ondersteunt, simpelweg door een en gelijk te staan in feite kun je zien waar je niet een en gelijk bent met alles wat er is.
Plaats reactie

Terug naar “Woorden, Symbolen en Scripten van de Matrix”