later

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

later

Bericht door Martijn »

hoi,
"wat wil jij later worden" vragen de mensen aan een kind. Is dat niet gek: "wat".
Er wordt gevraagd naar de toekomstige functie die het kind zou willen bekleden in het maatschappelijke systeem. Je moet kiezen uit wat er al is, en dan moet je jezelf zo (laten) vormen dat je iets wordt wat je niet bent: een functie.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: later

Bericht door IngridBloemheuvel »

ja - en mijn zoons antwoord op die vraag is steevast: rijk
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: later

Bericht door Martijn »

ha, zie ik nou pas! hij heeft al door dat je zonder geld nergens komt. leg 'm uit dat als hij rijk wordt iemand anders, of vele anderen arm worden. lol
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: later

Bericht door IngridBloemheuvel »

Doe ik ook - maar dit valt (nog) zover buiten zijn belevingswereld, hij kan er niet veel mee. De enige armoede die wij hier zien, is op televisie. En televisie is niet meer dan een reeks plaatjes achter elkaar - het heeft niets met hem te maken.
Ik ben nogal een voorstander van 'ervaren' - ik waak ervoor hem niet teveel met theorie te belasten, allemaal 'hoofdwerk'. Ik reik hem ideeën aan, in de hoop dat hij er (ooit) iets mee kan. Ik denk dat wanneer hij werkelijk geconfronteerd zou worden met kinderen die honger lijden en geen speelgoed hebben, hij wel degelijk geschokt zou zijn en actie zou willen ondernemen. Maar om ons heen is nergens armoede - zelfs de kinderen in de bijstandsgezinnen (wijzelf incluis) hebben van alles veel.

De kinderwereld verschilt niet zoveel van de volwassenenwereld: pak wat je pakken kunt en het gaat dan om de luxe dingen (bijvoorbeeld voetbalplaatjes bij AH). Ik vraag me regelmatig af hoe het zou zijn als we werkelijk armoede zouden hebben hier, vechten om brood enzo - niet zo veel anders als wat er nu in andere delen van de wereld plaats vindt. Wel hoor je verhalen over 'broederschap' en dergelijk in tijden van oorlog :D

Wat betreft zijn 'carrière' - hij vindt school honderd keer niks, mede door zijn 'informatieverwerkingsstoornis' en zou het liefst niet meer gaan. Maar dan vertel ik hem toch van de 'uitzichtloze' baantjes die hij dan te doen krijgt, zoals bijvoorbeeld vakkenvullen bij AH en of hij zich kan voorstellen zoiets dag in, dag uit te doen, week in, week uit enz. want de realiteit is toch dat hij geld moet hebben om te leven. Nou nee, dat lijkt hem toch ook niet echt geweldig. Dus is de conclusie op het moment dat hij toch beter wat langer naar school kan gaan en zich scholen in een vak waar hij plezier en bevrediging uit kan halen... We zien wel hoe het loopt - hij zit nog op de basisschool.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: later

Bericht door Martijn »

mooi om 's even te lezen hoe je dat aanpakt
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Ervaring met Educatie”