economie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

economie

Bericht door Martijn »

Hoi,
In de economie zie je dat je met iedereen als een geheel hier bent: ga maar na bij de spullen die je hebt wie daar allemaal bij betrokken zijn geweest om die voorwerpen in jou bezit te laten verschijnen. En zij hadden zelf ook weer allemaal spullen nodig om te bestaan die door vele anderen geproduceerd zijn, en zij zelf ook weer enz enz.
Zo zie je dat de hele mensheid door de economie met je verbonden is. Zelfs de mensen die geen geld hebben, die doodgaan daardoor, want doordat zij niets hebben hebben anderen meer dan genoeg geld. (De economie functioneert volgens het bijbelwoord: wie heeft zal ontvangen en wie niet heeft zal nog meer afgenomen worden.)
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: economie

Bericht door Martijn »

zie ik als een van de motieven voor spullen: "t moet steeds makkelijker, comfortabeler, moeitelozer.

"met 1 druk op de knop..." dit was al het toppunt van gemak, maar nu is er daaroverheen alweer bedacht dat je niet zelf op de knop hoeft te drukken, maar in je stoel kan blijven zitten, of ja dat je zelfs automatisch voor jezelf "op een knop laat drukken".

Ja en dan moeten we naar de sportschool om weer een beetje beweging te krijgen :roll:
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: economie

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja-hahaha - lekker logisch allemaal - als we maar blijven kopen :D

Niet dat ik vies ben van mijn wasmachine - als ik dat allemaal met de hand zou moeten doen... maar het kan wel, ik kan wel zonder het ding als het 'moet'. En ook zonder al die andere 'gemaksapparaten'; het werk zou dan wel heel veel tijd in beslag nemen. Is niet per definitie 'teruggang': ik ben 't meest vanzelf hier met dit soort 'lichaamswerk' :mrgreen:

Ik word zo nu en dan wel helemaal gek van al die afstandsbedieningen die altijd zoek zijn, of al die verschillende oplaadsnoeren voor al die verschillende oplaadapparaten hier in huis - die ook altijd zoek zijn. Hoezo tijdsbesparing? :D
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: economie

Bericht door Martijn »

grappig. de mind is sneller dan het fysieke. Dus fysiek bezig zijn kan goed helpen om de mind af te remmen en meer in het moment hier te komen. Aangezien we creëren vanuit de mind verzinnen we alsmaar dingen die maken dat we meer kunnen doen in minder tijd, sneller van A naar B komen, sneller communiceren, dat dingen sneller verslijten, dat modes elkaar sneller opvolgen, dat soort dingen.
Je zou idd denken dat we tijd over gaan houden als we iets nieuws gebruiken wat iets sneller kan. Maar de mind is net "rupsje nooit genoeg".
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Wereld Gebeurtenissen”