poezen

opvallende berichten in de media over de natuur en dieren
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

poezen

Bericht door Martijn »

'Lo,
kort geleden kwam ik thuis hadat ik een paar dagen was weggeweest en in het trappenhuis trof ik twee dolblije poezen aan die onmiddelijk naar buiten stormden om eindeloos te drinken, ze hadden twee dagen opgesloten gezeten. Mijn buurman is wegverhuisd en verder komt er niemand. Dus ze waren er bijna dood gegaan.

Ik heb een papier op de deur geplakt: let op poezen buiten laten ander zitten ze hier opgesloten.

Toen mijn buurman weg was bleven de bezorgers/-sters van reclame en plaatselijk krantjes hun papier in de brieven bus proppen tot hij uitpuilde en dan vond ik het verder op de trap. Hier kwam niemand op het idee dat er geen belangstelling voor was. Ik heb bij de gemeente een nee-nee sticker gehaald en er op geplakt. Toch deed daarna iemand er nog drukwerk in en die liet tevens een poes binnen! Die trof ik aan toen ik van huis ging. Ik was er erg boos over! want diegene brengt de poezen in levensgevaar als ik toevallig een paar dagen weg ben.


Daarna is het nog twee maal vvorgekomen dat iemand een krantje bezorgde en de poes binnen liet. De conclusie is dus teleurstellend: de mensen zijn niet in staat een poesje buiten de deur te houden noch om uit een volgepropte en uitpuilende brievenbus te concluderen dat er geen behoefte is aan drukwerk.

Wat nu.De nee-nee sticker helpt op die ene bezorger na wel, ik wil nu een papier ophangen met een dringender tekst:
als je poes/-zen binnenlaat gaan ze hier dood. (als ik een paar dagen niet thuis ben)

Anders weet ik het niet. De poezen komen zelf niet op het idee ook al zijn ze hier al een keer bijna dood gegaan. Heel vreemd trouwens.
Het valt me tegen van die mensen. Dat de peozen naar binnen willen is wel te verklaren, te eerste hebben ze hier gewoond, in mijn buurmans huis, en ten tweede nodigde ik ze bij mij uit voor een bezoekje.

Ik heb 't, ik maak een afstandhouder op de buitendeur dat die altijd op een kier blijft dan kunnen de poezen schuilen en weer naar buiten en dan hoeven de bezorgers zich er niet over te bekommeren.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Dierenrijk en Natuur”