dieren en planten

opvallende berichten in de media over de natuur en dieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

dieren en planten

Bericht door Martijn »

'Lo,
vroeger ergerde ik me vaak aan het gedrag van dieren, iets in hun houding, en onlangs ontdekte ik dat het de overlevings modus is. Dieren zitten in een voortdurende zorg om te eten te hebben. Volgens de Desteni informatie moet er ooit een situatie zijn geweest waarin de dieren en de rest van de natuur in een volmaakte samenhang leefden die het mogelijk maakte om te bestaan zonder zelfs te eten. Toen de mensen kwamen verstoorden zij dit bestaan en nu moet alles mekaar opeten om te bestaan.

Daarna kwam ik erachter dat ik zelf in een overlevings modus leefde, al onderdrukte ik die zodat het leek of het er niet was, ook al omdat ik genoeg geld heb om van te leven. In het weekend dat dit punt openging, liet iemand twee poesjes hier in het trappenhuis, waar ze bijna dood gingen omdat er verder niemand in of uit ging waardoor ze niet naar buiten konden. Frappant.

Door die modus werkt het zo dat dieren in je geïnteresseerd zijn omdat je wellicht eten voor ze hebt, of je ze eten geeft of een keer gegeven hebt zodat je nooit weet of ze nou graag bij je zijn omdat jij het bent of omdat ze aan hun eten 'denken'. Daar kon me aan irriteren.

Wat planten betreft vind ik het zo ergerlijk en stom dat ze altijd meer willen worden, dat is, nu ik erbij stil sta, ook een overlevings modus! Je weet wel: je vindt een plant leuk je zet 'm neer en dan wordt ie te groot of er komen er teveel van en dan moet je die plant die je zo leuk vindt weer gaan inperken. Of er komen planten waar je helemaal niet op zat te wachten...

Zo zijn we met z'n allen in een competitie, een gevecht om voedsel en leefruimte. Schimmels, bacterien, 'plaag'dieren, 'gewone' dieren en medemensen, allemaal zijn we uit op voedsel en proberen we elkaar op te eten. In de mensen wereld niet letterlijk maar daar is voedsel gelijk aan geld, en daar proberen we elkaars geld te pakken te krijgen, legaal of illegaal waardoor er jaarlijks miljoenen sterven door gebrek aan geld.
Planten en bomen zijn meer in een strijd om licht en aarde.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: dieren en planten

Bericht door IngridBloemheuvel »

Net als dieren moeten mensen ook altijd iets van elkaar - niet zozeer voedsel, maar wel aandacht, liefde,warmte, bevestiging, hulp enzovoort enzovoort. Niets is onvoorwaardelijk (in de zin van onvoorwaardelijk in iemands gezelschap verkeren) - altijd moet er iets te winnen/behalen zijn.

Iedereen leeft in zijn eigen wereldje - beperkt door zijn overtuigingen, perspectief, projecties.

Eigenlijk is er niets meer aan om samen met iemand anders te zijn - altijd een langs elkaar heen gaan omdat we niet in staat zijn om elkaar werkelijk te zien.
Wat dat betreft ervaar ik het contact met dieren toch nog als iets 'echter': als ze honger hebben hebben ze dat en draaien er niet omheen. Als hun buik vol is willen ze slapen of spelen of geaaid worden - simpel

Alles draait om overleven. Daarom pik ik zoveel van anderen - anders ben ik bang dat ik niet overleef. Ook aandacht en warmte, lichamelijk en geestelijk contact vallen onder de noemer 'overleven'.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: dieren en planten

Bericht door Martijn »

ja dat is een van die dingen die de Desteni meetings zo relaxed maken, geen claimen, geen sociale druk, verwachtingen, geheime oordelen, steken onder water, achterdocht, sympathie, ... Als er in iemand iets aan de hand is dan komt die daarmee naar buiten maar op een manier dat ie naar zichzelf kijkt, zonder een ander daar in te betrekken in de zin van 'het komt door hem' of zo.

Dieren,hmm, mensen zijn idd oneindig veel ingewikkelder dan dieren. Toch kennen die ook jaloezie bijvoorbeeld, en als dieren in de survival modus zijn dan verdringen elkaar bij het eten.
Wat ik trouwens erg stom vind van dieren zoals b.v. de vogeltjes die ik hier voeder en water geef, die poepen in hun eigen water! En die paarden van m'n zus die poepen ook rustig in het gras als ze een stukje gras krijgen om te grazen.

Als een mens echt honger heeft zal ie er ook wel niet omheen draaien. maar goed daar ging het je niet om, ja die overlevingsangsten waardoor je iets doet omdat je bang bent om uitgesloten te worden van de gemeenschap, en dan niet zal overleven. En automatisch he. Die angsten kun je allemaal benoemen en een voor een vergeven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: dieren en planten

Bericht door IngridBloemheuvel »

hahaha lol ja, knap stom om in je eigen voedsel en water te poepen :) Wat de voorkant doet is van eigen-belang, wat de achterkant doet, wel, ieder voor zich en god voor ons allen.
Doen wij mensen ook - wat de consequenties zijn voor de ander die achter jou staat te grazen, dat kan me niet schelen of ik denk er niet over na - als ik mijn ding maar krijg. Uiteindelijk sta je toch te grazen in de poep van de persoon die voor jou stond te eten/poepen :)
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: dieren en planten

Bericht door Martijn »

LOL haha da's een klassieker!!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Dierenrijk en Natuur”