stukje voor partij voor de dieren

opvallende berichten in de media over de natuur en dieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

stukje voor partij voor de dieren

Bericht door Martijn »

suggesties mochten we insturen voor het verkiezingsprogramma. Ik schreef:

wat ik mis in het programma is de link tussen het economische systeem, Kapitalisme, en misbruik van dieren. Het systeem is immers zo ingericht dat degene die zich het minst bekommert om dierenrechten de meeste winst maakt. Daarom ontmoeten we een weigerachtige houding als we onrecht aan de kaak stellen. Het is niet alleen en kwestie van mentaliteit. Die is goed aan te pakken met radio spots. Maar deze mentaliteit heeft zich gemanifesteerd als het nu gangbare economische systeem, waarin elkaar beconcurreren en winst als doel van de onderneming mensen drijft tot misbruik.
De strijd voor dierenrechten is oneindig als je niet tegelijkertijd een alternatief economisch systeem aandraagt.
De andere factor, naast winst maximalisatie, is de strijd om het bestaan, die maakt dat mensen in armoedige omstandigheden dierenrechten zullen schenden om te overleven. Ook deze status wordt veroorzaakt door het economische systeem.
Het lijkt me essentieel om als partij een economische visie te hebben die perspectief geeft op een geldsysteem dat leven ondersteunt ipv misbruikt, om ook toe te werken naar een definitief einde van misbruik van dieren. Ik heb dat gevonden in het in ontwikkeling zijnde Equal Money System. In dit systeem krijgt ieder die geboren wordt een gelijke hoeveelheid geld voor de basisbehoeften van het leven. Dit neemt het gevecht om het bestaan weg. Daarnaast een gelijk arbeidssysteem, waarin mensen kunnen werken voor geld maar waarin iedereen hetzelfde per uur verdient. Kijk op EqualMoney.org voor inspiratie.

Martijn
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
sambal

Re: stukje voor partij voor de dieren

Bericht door sambal »

Martijn, heet probleem is niet opgelost als iedereen een gelijke hoeveelheid geld krijgt. Het is veel duurder om water in Afrika naar dorpen te krijgen dan water in Zwitserland naar dorpen te krijgen. Het kost in Afrika dus meer. Zo geldt dat voor alle producten, en productiekosten. Een gelijke hoevelheid geld helpt niet.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: stukje voor partij voor de dieren

Bericht door Martijn »

de fysieke wereld, de aarde zal in samenhang met het gelijkheids-geld uitwijzen waar we kunnen leven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
sambal

Re: stukje voor partij voor de dieren

Bericht door sambal »

huh? Ik begrijp die zin gramaticaal niet eens.
De aarde zal iets uitwijzen? Hoe zie je dat voor je? Een signaal? een teken?

Kunnen we concreet blijven en praten over hoe het geven van eenzelfde hoeveelheid geld aan bijvoorbeeld straatvegers in New York en boeren in Albanie ook regelt dat ze toegang tot gelijke basisbehoeften hebben. Die basisbehoeften (bijvoorbeeld water) zijn op verschillende plaatsen onbereikbaar.

Jou antwoord lijkt erop alsof er ergens een externe 'kracht' is die het gaat regelen, zodat we er zelf niet over hoeven te denken, en er dus ook niet over kunnen discussieren?
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: stukje voor partij voor de dieren

Bericht door Martijn »

Je discussie houding wijs ik af, ik meldt het aan de moderator. M.n. de insinuatie " ...zodat we er zelf niet over hoeven te denken, en er dus ook niet over kunnen discussieren?" daarmee ga je over een grens.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Reginald
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 feb 2009, 00:56
DIP: Ja
Locatie: HERE

Re: stukje voor partij voor de dieren

Bericht door Reginald »

sambal schreef:Martijn, heet probleem is niet opgelost als iedereen een gelijke hoeveelheid geld krijgt. Het is veel duurder om water in Afrika naar dorpen te krijgen dan water in Zwitserland naar dorpen te krijgen. Het kost in Afrika dus meer. Zo geldt dat voor alle producten, en productiekosten. Een gelijke hoevelheid geld helpt niet.
Onze perceptie van kosten zijn gebasseerd op onze programmering. Goud is duurder, alminium is goedkoop. Het zijn grondstoffen waarvan er één als meer waardevol wordt geacht, echter dat is natuurlijk onzin. Er zijn plekken op de aarde waarbij de infrastructuur ontbreekt, en waarbij deze plekken ongunstig zijn op dit moment om normaal te leven. Het is een kwestie van goede distributie en aanleg, en dat er landen zijn die meer focus zullen hebben dan de westerse landen zal uiteraard gezond verstand zijn.

Een gelijke hoeveelheid geld zal wel helpen wanneer overal het geld Evenveel waard is. Dat is het op dit moment niet, en daarmee voedt het kapitalisme zich. Een gelijkheids-geldsysteem zorgt ervoor dat de waarde van het geld gelijk is over de hele wereld. Je zult dan zien dan export aan de ene kant zal toenemen en afnemen evenals import. De waarde van dingen zullen veranderen en hierdoor is elk idee dat wij nu gebonden/verbonden hebben aan geld ontoereikend. Hierdoor zal de focus veranderen van 'wat economisch verantwoord is' naar 'wat is nodig'.
Martijn schreef:De Fysieke wereld, De aarde, zal in samenhang met het gelijkheids-geld uitwijzen waar we kunnen leven."
Het is gezond verstand dat bepaalde regionen beter bewoonbaar zullen zijn dan anderen. Op dit moment is dit bepaald door, zoals ik net al zei, 'economisch verantwoord'. Door de implementatie van een gelijkheids-geld systeem, zal die houding drastisch veranderen. Hierdoor zullen gebieden die nu bewoont worden in een gelijkheids-geldsysteem misschien niet meer bewoont gaan worden en andere gebieden juist meer. Er zijn velen dingen die zullen veranderen. Zo bijv. het weer.
sambal schreef:huh? Ik begrijp die zin gramaticaal niet eens.
De aarde zal iets uitwijzen? Hoe zie je dat voor je? Een signaal? een teken?

Kunnen we concreet blijven en praten over hoe het geven van eenzelfde hoeveelheid geld aan bijvoorbeeld straatvegers in New York en boeren in Albanie ook regelt dat ze toegang tot gelijke basisbehoeften hebben. Die basisbehoeften (bijvoorbeeld water) zijn op verschillende plaatsen onbereikbaar.

Jou antwoord lijkt erop alsof er ergens een externe 'kracht' is die het gaat regelen, zodat we er zelf niet over hoeven te denken, en er dus ook niet over kunnen discussieren?
Sambal, wij zijn bereid om antwoorden te verstrekken, echter dit gehele stuk + de andere posts, laat zien dat er weinig of misschien wel geen onderzoek gedaan is naar het Gelijkheids-geldsysteem, hoe het werkt, en wat het inhoudt. Dit is onacceptabel. Er is ruimte voor het kritisch bekijken van het Gelijkheids-Geld Systeem, dit te verwoorden en dit te bespreken. Aannames hierin dienen alleen jouw referentie-kader en komen de bespreking niet ten goede. DesteniNL is geen discussie-forum, wij toleren hier geen manipulatieve/suggestieve posts. En de reden daarvoor is naast dit geen discussie-forum om te 'kunnen/moeten' discussieren erg simpel. Wij hebben geen tijd voor Ego-kwesties. Dus participeer als een gelijke of participeer niet.

Reginald
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: stukje voor partij voor de dieren

Bericht door Ann »

Check deze videos:
How our money system supports animal abuse
http://www.youtube.com/watch?v=ld6aYSeBlKo

Spamann: Being Vegetarian or Vegan alone will not stop abuse
http://www.youtube.com/watch?v=CYCPCQMwNX4
sambal

Re: stukje voor partij voor de dieren

Bericht door sambal »

ok, ik zal me eerst toeleggen op het uitvoerig lezen van het beschikbaren materiaal
Plaats reactie

Terug naar “Dierenrijk en Natuur”