europese verkiezingen

plaats hier wat je zoal tegenkomt in de media
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

europese verkiezingen

Bericht door Martijn »

Ik weet niet wat jullie doen, ik wou op de partij voor de dieren stemmen. Niet dat het wat uitmaakt, gemanifesteerde consequenties enzo...
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
hannie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2009, 13:06

Re: europese verkiezingen

Bericht door hannie »

Voor deze keer heb ik ook op de Partij voor de dieren gestemd, dat vond ik ineens een goed idee terwijl ik het idee voor een partij voor de dieren in het begin belachelijk vond.
Toch had ik niet moeten gaan stemmen. Door voor een partij voor de dieren te zijn komt het erop neer dat er ook iets tegen dieren is en creeer ik in dit geval een polariteit dus eigenlijk moet ik nu blij zijn helemaal niets in de media te hebben gehoord over deze partij.

Het hele stemrecht is waarschijnlijk gemaakt om mensen de indruk te geven dat we iets te zeggen hebben in de maatschappij. Dus om ons rustig te houden ; in het systeem. Ook wordt de indruk gewekt dat je niets in te brengen hebt als je niet gaat stemmen. Zo krijg je een dubbel gevoel van machteloosheid. Ten eerste omdat je aanvoelt dat als je wel stemt jouw stem niet veel uitmaakt.
Ten tweede dat als je niet stemt , je dan helemaal geen invloed uit kunt oefenen op de maatschappij.
Daar komt nog bij dat we door deze illusie dat de politiek wel invloed kan uitoefenen op de maatschappij de mensen daar ook de verantwoordelijkheid neerleggen. En zelf weinig aktie ondernemen om veranderingen aan te brengen. Deels door dat gevoel van machteloosheid en deels door automatisme; je komt immers niet eens meer op het idee dat je zelf wat kunt veranderen.

Dus bij deze zeg ik al mijn interesse in de politiek vaarwel en kan ik beter flink wat vergeving toe gaan passen aangaande gevoelens van machteloosheid.
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: europese verkiezingen

Bericht door Jorn »

gewoon gebruiken die stem de rest maakt inderdaad geen ruk uit al stem je op een stelletje relschoppers in een hoekje.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: europese verkiezingen

Bericht door Martijn »

Ik kwam dat stemlokaal binnen, klandizie, zei ik. Ik kreeg een formulier. Ik ging het op m'n gemak uitvouwen. "dat mag in dat hokje" zei de mevrouw. Ik zei: "ja, het moet geheim blijven dat ik op de partij voor de dieren stem". Ze glimlachten alledrie.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: europese verkiezingen

Bericht door IngridBloemheuvel »

hahaha Martijn, ja dat stomme geheimzinnige gedoe.

Ook ik heb gestemd, al wist ik tot op het laatste moment niet of ik het wel zou doen en dan op wie.

SP is het geworden - met het idee dat zij zich nog hard maken tegen Europa (in ieder geval tegen de misstanden)
De Dierenpartij was ook op mijn lijstje, evenals De KLokkenluiderspartij.

's Avonds had ik er al spijt van, van het stemmen.
Eigenlijk wilde ik helemaal geen deel uitmaken van het hele gedoe, maar ben gestruikeld over de gedachte dat niet stemmen waarschijnlijk nog steeds meedoen is. En toch ook de druk die er van alle kanten uitgeoefend werd om te stemmen.

Ik heb ook even met de gedachte gespeeld te stemmen op de Partij die het het meest in zijn mars heeft om de economie zo snel mogelijk om zeep te helpen - maar helaas heb ik daar niet genoeg verstand van :mrgreen:

Weet je, ik geloof dat het allemaal geen bal uitmaakt, wat je ook/wel niet stemt - er staan eenvoudig dingen te gebeuren waar alle wereldse kennis gewoon te kort schiet.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Interessant Nieuws en Verwijzingen”