Tekenen des tijds

plaats hier wat je zoal tegenkomt in de media
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Tekenen des tijds

Bericht door Martijn »

opvallend vond ik een reportage op de radio waarin duidelijk werd hoezeer hulpverleners bloot staan aan agressie. Hety ging hier om verplegend (!) personeel. Voorbeeld van iemand die een gewonde bracht naar de spoedeisende hulp, maar daar werd net al iemand opgevangen, dus dat duurde en de persoon ontstak in agressie.
Ook artsen en ambulancemedewerkers worden bedreigd, aangevallen.

Een ander voorbeeld van tekenen des tijds vond ik in een interview met een vrouw die een mismaakt kindje had gebaard. Ze vertelde volkomen oprecht over wat het met haar deed en ze had er een boek aan gewijd. Over als ze met de kinderwagen buiten reed, over de tekst op het geboortekaartje, afwegingen rond medische ingrepen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Tekenen des tijds

Bericht door Martijn »

op de radio hoorde ik dat gemeenten niet goed zijn voorbereid op ongeregeldheden tijdens feesten en evenementen. Dat is dus een trent dat feesten en evenementen ontaarden in vechtpartijen.

Ook werd gezegd dat voorheen alleen voetbalhooligans de aanstichters van ongeregldheden van dergelijk formaat waren maar dat het nu groepen zijn die er speciaal op uit zijn om een feest of evenement te verzieken. Politie was inmiddels aardig ingespeeld op het hooligans geweld, nu moeten ze leren hoe ze deze situaties aanpakken, want als je het niet goed doet, dan wordt je in het nauw gedreven en moet je gaan schieten (zoals in Zandvoort tijdens het strandfeest).
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Interessant Nieuws en Verwijzingen”