informatie stukje

plaats hier wat je zoal tegenkomt in de media
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

informatie stukje

Bericht door Martijn »

wat ik schreef aan iemand die met een groepje bezig is een 'transition town' te vormen in mijn woonplaats (Valthermond). Zei heeft een mailing lijst en stuurt het door aan vele in verandering geïnteresserden. Bernard was niet enthousiast over Transition Town omdat de beweging gemotiveerd wordt door de angst. (dat de olie opraakt en dat de economie ineen stort.)

Laat me evt weten wat je ervan vindt


Wat wij met het gelijk geld systeem beogen is een wereldwijd systeem waarin alle kinderen die geboren wordt eenzelfde geldbedrag ontvangen om de basis behoeften van het leven te dekken.

Daarvoor hebben we een administratie systeem nodig. Regeringen zijn uiteindelijk overbodig omdat we met z'n allen kunnen bekijken wat nodig gedaan moet worden en de practische oplossingen komen van mensen in het veld. We zien voor ons dat iedereen toegang heeft tot internet en dat er een directe democratie is waarin we rechtstreeks stemmen over onderwerpen. Omdat iedereen toegang heeft tot de informatie.

We zullen beginnen met het opzetten van een 'Kibbutz'-achtige boerderij. Om daar naar toe te werken hebben we nu een systeem opgezet waarin Zelfeducatie en geld verdienen hand in hand gaan. We zijn allemaal in een proces van Zelfvergeving om te komen tot Zelfoprechtheid, waardoor we in staat zijn in het belang van het geheel te handelen ipv voor jezelf of een beperkte groep alleen. We willen niet handelen vanuit iets anders dan onszelf, niet vanuit angst of woede of een geloof of zo. Want die bieden geen stabiel uitgangspunt.

Om Gestalte te geven aan het proces publiceert ieder blogs en vlogs waarin uitdrukking gegeven wordt aan inzichten en realisaties, aan moeilijkheden die je tegenkomt en waarin relevante informatie aangaande het proces wordt gedeeld. Een levendige open groep. we tolereren geen bedriegers of misbruikers. We kijken naar wat er bestaat op dit moment en hoe alles (niet) functioneert.

Er is de website: Equalmoney.org voor info en discussie over geld, het monetaire systeem, ervaringen met geld, duscussie over geldsystemen, vooruit blik naar het toekomstige gelijk geld systeem, hoe zal alles veranderen als de mensen niet meer worden gedreven door de angst niet te zullen overleven omdat er geen geld is. En waarin we niet met elkaar in competitie hoeven te zijn omdat er te weinig geld is voor iedereen.

Velen van ons zijn aan het studeren gegaan om posities te kunnen bekleden waar naar hen geluisterd wordt. We realiseren ons dat we binnen de beperkingen van de huidige systemen moeten opereren om van binnenuit veranderingen aan te brengen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Interessant Nieuws en Verwijzingen”