Haat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Haat

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ik heb niet het hele liedje uitgezeten - na een minuut of wat weet je het wel.

Door m'n zoontje hoor ik wel vaker van dit soort teksten en ik vraag me elke keer weer af hoe het moet zijn om nu op te groeien. Lees ook eens de commentaren onder dit soort video's - van hetzelfde gehalte als de muziekteksten.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Haat

Bericht door Jorn »

sterk nummer.
Mario
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2009, 16:04
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: Haat

Bericht door Mario »

Merry Meet ik heb net ook een stukje gezien van het liedje , en ook ik hoor soms deze teksten langskomen .

Ikzelf vindt dat dit ook een vorm van energie is die op veel mensen een verkeerde uitwerking kan hebben.

OOk ik vraag mezelf wel eens af naar de gevolgen op hun bewustzijn en hun onderbewustzijn , als ik zie hoe kinderen dagelijks bloot staan aan geweld op tv, pc games school etc.

Ik denk dat de kinderen erg veel info te zien krijgen waar ze eigenlijk helemaal niets aan hebben.

Blessings of IsIs
Met liefde en licht is alles in evenwicht
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Re: Haat

Bericht door Maite »

Ik denk dat de kinderen erg veel info te zien krijgen waar ze eigenlijk helemaal niets aan hebben.
Ik zou kinderen alles laten zien dat er bestaat, niets voor hen verborgen houden. Geweld en haat bestaat in elke mens - het heeft geen zin om kinderen er te proberen van weg te houden.
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Haat

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ik denk daar het laatste jaar veel over na - ik heb Dj uitgebreid vertelt bijvoorbeeld over hoe dieren hier in Nederland niet zo best behandeld worden (legbatterijen bijvoorbeeld) en dat pakte hij goed op. Maar zou hij zomaar 'blootgesteld' zijn geworden aan de filmpjes van de Peta - hij zou er waarschijnlijk nachtmerries van hebben gekregen. Dus begeleiding hierin is toch wel nodig.

Mocht ik het overdoen, dan zou ik hem al op veel jongere leeftijd laten zien waar ons stukje kipfilet vandaan komt. We gaan daarin net zo hypocriet met onze kinderen om als met onszelf - zolang we zelf dat dier niet hoeven te slachten kan het ons niet schelen. We lezen onze kinderen verhaaltjes voor met allerlei dieren in de hoofdrol, ze hebben teddyberen als knuffel en aan tafel eten ze het varken op waarvan ze niet weten dat het een dier is, waar het vandaan komt en hoeveel het geleden heeft en wij praten daar natuurlijk niet over want wij willen genieten van ons lapje vlees.

Dj luistert ook graag naar die rap liedjes op YouTube en gaat dan ook in die negatieve stijl comments geven - ik kan hem daarin laten gaan, maar hem ook begeleiden door (te proberen lol) hem te laten zien wat er gebeurt. Ik hou hem er dus niet van weg, maar probeer ook wel degelijk alternatieven te laten zien.

Ik wil hem niet 'blinddoeken' voor wat er gaande is in onze wereld (ha, maar regelmatig ook weer wel, wil ik hem beschermen als moederkloek, de moedermatrix - dat is wel één van de moeilijkste dingen voor mij om werkelijk los te laten, het willen beschermen-gevoel) maar het ook niet in al zijn geweld over hem 'uit laten storten'.

Echt, het moeder zijn transformeren - pfffff, een hele uitdaging
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Mario
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2009, 16:04
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: Haat

Bericht door Mario »

Merry Meet Again. als ik terug kijkt hoe ik mijn eigen kids groot gebracht hebt en hoe ik er nu in sta nu ik weer kids aan het opvoeden ben zit daar een verschil tussen van 20 jaar tussen, De kids van mijn vrouw breng ik groot in een wereld van het digitale tijdperk.
Het vermijden van geweld op tv pc is alleen te vermijden door letterlijk de tv en pc uit het raam te gooien, tja dat zou wat zijn , wat een ruzie zou er ontstaan als ik deze speeltjes van hun af zou pakken .om mezelf natuurlijk niet buiten te sluiten natuurlijk,,,immers zit ik nu ook achter dit medium pc.... lol

Het is wel zo dat het bespreek baar is dat haat, geweld een onderdeel zijn van deze wereld , alleen hoe ga je ermee om wat doe je er mee dat is toch echt wel een ander verhaal .
Zeker als er een kind bij is die een aan autistische verwante storing heeft en zeer vaak erg boos is is dat wel een zeer bijzondere opdracht.
Maar dat geeft ook wel weer heel veel positieve energie om dat deze kids toch ook niet zomaar in je leven terecht zijn gekomen.

Dus proberen we ze te leren dat bepaalde dingen zoals je schreef Ingrid waar de basis vandaan komt.
Ik probeer dat ook met haat. en tja hoe gek het ook klink ik vind het erg negatief klinken , moet je maar eens beseffen dat je echt iemand haat. ik kan me het niet voorstellen.

Dus als soms dit woord valt hier in ons gezin van ik haat je geloof me degene die dit woord gebruikt moet zich echt voorbereiden op een ernstig gesprek.
Om te laten doordingen dat haat en erg negatieve energie is die alleen maar tot verwoesting lijdt.
Maar dat is dus hoe ik tegen over het woord (energie ) Haat staat.
Blessings of IsIs
Mario
Met liefde en licht is alles in evenwicht
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Haat

Bericht door IngridBloemheuvel »

Grappig - Dj zegt ook weleens 'ik haat je' en dan zeg ik meestal 'ja, dat mag je, ik haat jou soms ook wel even'. Haat en liefde horen echt bij elkaar - je kunt absoluut niet alleen van iemand houden, haat hoort erbij. En nu heb ik over de systematische liefde, waaronder ook moeder en vaderliefde vallen.

Wij weten niet wat liefde is. We kennen alleen de systematische liefde.

Geweld is overal om ons heen én in ons zelf.

Ik heb daarstraks nog eens opnieuw en nu helemaal naar dat liedje (waarmee dit topic opende) geluisterd en ja, helaas, Hel Aas (goeie, Alex!) of niet helaas: dit is wat er in de mens (onderdrukt) aanwezig is, juist door de liefde en het licht en god en goed. Hoe meer systeem liefde, licht, god etc we 'produceren', hoe meer we hun tegendelen ook produceren. Wet van de polariteiten.

Het is dus zaak om helemaal niets te 'produceren'.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Haat

Bericht door Jozien »

Grappig - Dj zegt ook weleens 'ik haat je' en dan zeg ik meestal 'ja, dat mag je, ik haat jou soms ook wel even'. Haat en liefde horen echt bij elkaar - je kunt absoluut niet alleen van iemand houden, haat hoort erbij. En nu heb ik over de systematische liefde, waaronder ook moeder en vaderliefde vallen.
Ik zou vragen:

Wat is haat?
Wat doe je als je mij haat?
Wat zie je als jij mij haat
Waar zit het? In je buik?

Kan je haat voor mij halen? Ik wil graag kennis maken met haat!

Ik vraag hetzelfde als ze zeggen: Ik houd van je mam
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Haat

Bericht door IngridBloemheuvel »

Cool Jozien! Wat antwoorden je dochters op zulke vragen?

D heeft meestal geen antwoord op zulke vragen, maar ik weet vrij zeker dat ze toch effect hebben, nu of later.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: Haat

Bericht door Ann »

Mario schreef:Merry Meet ik heb net ook een stukje gezien van het liedje , en ook ik hoor soms deze teksten langskomen .

Ikzelf vindt dat dit ook een vorm van energie is die op veel mensen een verkeerde uitwerking kan hebben.

OOk ik vraag mezelf wel eens af naar de gevolgen op hun bewustzijn en hun onderbewustzijn , als ik zie hoe kinderen dagelijks bloot staan aan geweld op tv, pc games school etc.

Ik denk dat de kinderen erg veel info te zien krijgen waar ze eigenlijk helemaal niets aan hebben.

Blessings of IsIs
Zulke dingen hebben veel invloed op kinderen. kinderen zien en kinderen doen wat ze zien. Ze leren door voorbeeld. En ik heb het vaak gezien als ik klein was dat mijn broer en neef naar tv zaten te kijken naar de powerrangers ofzo, dat ze daarna begonnen te vechten.


En wat is dat met die "blessings of isis" ? :P lol is dat ook een of ander geloof ofzo?
Plaats reactie

Terug naar “Muziek en Onderzoek Delen”