email van moeder

betreffende Desteni onderwerpen
Sylvie
DIP: Ja

Re: email van moeder

Berichtdoor Sylvie » 09 Dec 2010, 15:54

Mensen en wij? Wij mensen zien de ander niet als onszelf=ongelijkheid. Daarom dat wij als mensheid moeten ver anderen...
Laatst gewijzigd door Sylvie op 09 Dec 2010, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Adem is het voedsel voor het lichaam

Jorn

Berichtdoor Jorn » 09 Dec 2010, 16:10

ja precies.

toch kijk eens hoe dit is beschreven en neem het niet persoonlijk op.

Ik vergeef personen en mezelf steeds weer wat ik om m'n oren krijg. Zo is de realiteit nu helaas.

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 09 Dec 2010, 17:07

Wat zie jij wat ik niet zie hierin?

Jorn

Berichtdoor Jorn » 09 Dec 2010, 17:20

in dit voorbeeld is het een vorm van accepteren zoals het is waar je geen directie als jezelf neemt met betrekking tot dit punt

dit is een terugkoppeling als ondersteuning, hetgeen wat je jezelf en andere zogenaamd vergeeft blijft gebeuren en is dus niet echt zelfvergeving.

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 09 Dec 2010, 20:42

De praktijk van de zelfhulp is de persoon of de gebeurtenis vergeven, de gedachten/gevoelens/emoties vergeven en zelfcorrectie toepassen tot het gedaan is. Dat zit er bij mij achter die 'uitscheit van de realiteit/matrix'. Accepteren en zogenaamd vergeven zegt mij 'persoonlijk' niet veel. Eerder dan nog als niet-accepteren (welnietpolariteit). Ik ga niet accoord met dit of dat systeem klonk 't zo nu en dan in me mind.

In een vraag gestrikt - wat ik mij afvraag - zijn alle vragen van anderen/'buiten' strikvragen - voor zichzelf af te vragen...? Een lang gepreek geworden, hè.

Jorn

Berichtdoor Jorn » 09 Dec 2010, 23:15

?

Ann

Berichtdoor Ann » 12 Dec 2010, 20:47

Ja zoals in de video van Sunette, dat ze beschrijft hoe je dingen niet kan overhaasten en mensen stap voor stap moet begeleiden in iets duidelijk maken. Deze video: http://www.youtube.com/watch?v=r9b2ROv34UU

Dus wat Ingrid zei.
Zorg ervoor dat wanneer jullie erover communiceren dat je het duidelijk zelf kan uitleggen stap voor stap wat je bedoelt.

Jorn

Berichtdoor Jorn » 13 Dec 2010, 03:51

het is ook niet zo relevant wat het onderwerp is maar hoe je communiceerd, in dit geval ging het te veel om informatie, maar het onderliggende is juist ervaring. ook gaat het niet om persoonlijk iets begrijpen maar om ervaring te delen, dat is praktisch bruikbaar de rest is opnemen van meer informatie en is niet bruikbaar. neem dit voorbeeld als iets waar je jezelf in plaatst en geef antwoord zoals je zpu doen op vragen omtrend channelen, die perspectieven die komen uit eigen ervaring zijn praktisch. Dit voorbeeld is ook een reactie en niet een echt antwoord. In het algemeen heb ik moeite met dit onderwerp, omdat ik er niet direct aan kan relateren. als je ziet wat ik hier verder nog gepost heb zie je dat ik in een ontdekt heb dat ik in een bepaalde zin wel ervaring kan delen met betrekking op dit onderwerp.

je kunt het argument opwerpen dat je iets persoonlijk begrijpt als je een soortgelijke ervaring hebt, maar dat is een leugen, want je begrijpt alleen jezelf persoonlijk

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 17 Dec 2010, 18:39

Ja woorden worden - wow video van Sunette maakt me duidelijk(er) alwaar communicatie blijft steken - mis gaat - ik weet in onderstaande communicatie bijvoorbeeld vanaf ca. tien mails geleden niet meer 'waar het over gaat'. Ik ga deze vid een aantal keer beluisteren; goed opgemerkt.

Wat betreft de details, in vergeving en zelfvergeving, een percentage waar 'zelfverloochening' de zelfvergeving uitsluit - in tegenstelling is - polariteit - dus mij bezig heeft gehouden in de mind m.n. afgelopen vijftien jaar, dan wel, dan niet mezelf verloochenen? Afvragende wat is zelfverloochening - is iets mee 'aan de hand'. "Toen de Annunaki ons maakten hebben ze in het hele ontwerp van onze mind en bewustzijn het verlangen naar en de behoefte aan de besturing door anderen gezet, zodat we slaven bleven van anderen die macht en controle hadden in plaats van dat iedereen één is en in gelijkheid existeert." Daar kwam ik maar niet 'uit' (mind) tot het artikel van Desteni over Jezus en zijn onbewuste slavernij tot het Witte Licht. Yeeminee, ik wist niets van een wat en waarom bestaan van het Witte Licht. That figures. :? door het Witte Licht.

"Alles waarmee je je bezighoudt is afkomstig van Het Witte Licht, van religie tot maatschappij en politiek. Alles dat door mensen wordt gemaakt is afkomstig uit deze structuur van controle en manipulatie."
Jezusmina "...conflicten te ontketenen, misverstanden en verwarring te veroorzaken tussen degenen met kennis afkomstig van mij over manier waarop ze moesten volgen en de woorden moesten worden om zichzelf te kunnen ervaren en zichzelf te onthullen wie ze werkelijk zijn als ikzelf: God, creatie en schepper – het levende woord."
Ja, levend(e) wo(o)rden, de woorden worden om onszelf te ervaren! Eindelijk kan dit getweefel in me stoppen - als kind al zoiets van 'die woorden van Jezus' is iets anders mee dan grosso modo gedacht.

Ik vergeef mezelf dat ik van mezelf heb aanvaard en toegestaan te geloven, dat ik niet de moed en de wil heb om op te staan en te zeggen, de interpretaties kloppen niet, "Tot hier en niet verder", maar in plaats daarvan van mezelf heb aanvaard en toegestaan mezelf te conformeren, om te vormen en te conditioneren volgens de noodzaak tot overleven in deze wereld, om in deze wereld als verenigd bewustzijnsveld te worden geaccepteerd – en daarmee mezelf te hebben aanvaard en te hebben toegestaan te 'vallen', verliefd te worden op het ontwerp van het verenigd bewustzijnsveld, het ontwerp van het huwelijk en het ontwerp van de relatie – om binnen het systeem te worden 'geaccepteerd'.

De wet van polariteit die de mind de energie levert waarop 'het leeft'.
Ik vergeef mezelf het meewaaien met de mind. :geek:

Terug naar “Ontvangen emails”