Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

op de Desteni video's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door IngridBloemheuvel »

Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid
i missed it,
anyone reword the point? this is the only post i dont understand.. says if you have a relationship with something or someone else separate from you your a gonner...yeh..then ends up saying what she sarted with "relationships" - being the dynamic oneness and equality is within.
??
Should i take from this to understand; Impulses of the mind confine my being which is a totality
expressed as IAm only? if ALL parties are introspectively and singularily united?
or ditch 3d views?
Om de een of andere reden begrijp ik niet wat hij/zij zegt? Iemand anders?
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door Jozien »

hmmmm
nee - lol

iets over relationships en oneness and equality :|
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door Jozien »

Jorn heeft inmiddels een reply gegeven :lol:
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja, ik zag het - cool

Met sommige mensen heb ik dat: begrijp ik ze niet - kan ik hun gedachtengang gewoon niet volgen. Lijkt het wel of ze van een andere planeet dan de mijne komen :D Heb jij dat ook weleens?
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door Jozien »

Code: Selecteer alles

[code]
[/code]Het engels van deze dude of dudette begrijp ik niet, zo goed beheers ik het Engels nu ook weer niet niet dat ik de subtiele hints of 'tussen de regels' betekenissen/bedoelingen begrijp.Ik vergelijk het als met een engels woord wat ik nog niet ken, of moet opzoeken in een woordenboek.

Wat betreft mensen die van een andere planeet komen- lol- Ja zo ervaarde ik mijzelf heel vaak.
Als ik mijzelf nu zo ervaar ga ik het onmiddelijk helemaal uitschrijven als zelfsupport om het volgende helder te krijgen.
Hoe?
Waarom?
wanneer?
Waar?


Een praktisch voorbeeld
Tijdens mijn vlucht had ik een aanvaring met een man achter mij. Op een gegeven moment zei hij tegen mij dat hij zelf 4 kinderen heeft en heel veel kleinkinderen maar dat hij ze onder controle heeft, duidend op de kids die volgens zijn perceptie teveel lawaai maakten.
Hij trapte vervolgens de hele weg tegen mijn stoel aan, en niet een hint maar een flinke ferme trap zodat ik voordurend met mijn hele lijf heen en weer ging. Af en to egaf die ook een boze gil, kreet!

Ok dus op een gegeven moment draai ik mij om en zeg "What's your problem dont you see that I'm traveling with two little children and that they will produce some noise?

Dit zou een goed voorbeel zijn van een voorval dat in mijn verleden een totale 'explosie' van mijn syteem ontwerp zijn geweest. In en als de mind zou ik hebben gereageert door hoe ik mijzelf heb geprogrammerd om met dit soort gebeurtenissen mijn acceptaties en toelatingen zou hebben geleeft als wie 'ik' ben en hoe 'ik' besta. De perceptie en het idee van zelf hebben geleeft.
'Ik' zou er echt een heel drama van gemaakt hebben, omdat 'ik' niet 'begreep' waarom mensen zo reageren.
Ik was nu wat 'kalmer' en minder explosief als ik van 'nature' ben.
Maar nog steeds niet zelfstrurend asl zelf, het liet mij 'achter' met een gevoel van wat nu?
Het werd een ding wat niet duidelijk was en waar ik geen duideijkheid over kreeg.

Ok om het terug te brengen hoe deze gebeurtenissen je kunnen supporten en assisteren in wat je hebt geaccepteert en hebt toegelaten als zelf.

Tijdens mijn verblijf op de Desteni farm had ik hier een interessante discussie over.

En dat opende het volgende over deze gebeurtenis:
De vraag:
"Waarom reageerde de man zoals die reageert ?"
Door zijn acceptaties en toelatingen is hij geworden tot wat die is en vindt het in zijn "system design" volkomen legitiem om dit te zeggen en mede te delen
Hij zal ook compleet niet hebben begrepen waarom ik uberhaupt vroeg "What's your problem ?"

Verder
De suggestie om jezelf in de ander te verplaatsen, ga in zijn schoenen staan en neem alles in consideratie waarom hij zegt wat die zegt, en stel jezelf dan nog eens de vraag of je hem nog steeds niet begrijpt?

Ik observeerde in mijzelf dat doordat ik niet gelijk participeerde in mijn gebruikelijke 'verdedigings tactieken' in en als de mind stond ik mijzelf toe om de ervaring van mizjelf in zijn totaliteit te ervaren
en ervaarde ik mijzelf in deze gebeurtenis als volledig 'machteloos' omdat ik geen enkele 'manier' had om mij te 'verdedigen' tegen deze opmerking. Wat mij laat zien dat ik mijzelf wil verdedigen als ik het idee heb dat 'ik' aangevallen wordt.
Onder de woede zit machteloosheid.
Het laat mij ook zien dat ik met woede echte verbale woede die ook fysiek wordt heel moeilijk om kan gaan behalve dan om zelf ook heel kwaad te worden, ik zat dan ook te shaken in mijn vliegtuig stoel van frustratie.

Het laat mij zien hoe ik met woede in mijn leven omga als iets wat ik negeer en wegduw en heel snel overheen wandel en aanduidt als die ander is gewoon gek, komt van een andere planeet etc..
i.p.v. mijzelf toe te staan om onder ogen te zien wat er nu eigenlijk gebeurd en de hele gebeurtenis inclusief hoe ik mijzelf ervaar op te schrijven, voor mij neer te leggen omdat je hierin jezelf toestaat om werkelijk in zelfeerlijkheid te kijken naar de gebeurtenis en hoe je jezelf ervaart en vanuit daar de correcte applicaties kan toepassen.

Het liet mij ook zien dat dit soort aanvaringen altijd terugkomen als een pop up gedachte in je mind, omdat je er niet in zelfeerlijkheid naar hebt gekeken,en het niet in zelfeerlijk onder onder ogen hebt gezien. En het niet onvoorwaardelijk hebt vergeven.
Maar
te continueren in een idee van Zelf
"Ik begrijp die ander niet, komt van een andere planeet of is gewoon gek" vanuit het uitgangspunt als rechtvaardiging om te blijven participeren in percepties van Zelf

Dus om aan tegeven dat iets 'simpels' als: "Ik begrijp die persoon niet" een hele mindconstructie kan openen aangaande hoe je jezelf hebt geprogrammeert om met b.v. met het bovenstaande punt woede om te gaan.

Het heeft mij enorm geassisteert om alles en dan ook daadwerkelijk alles uit te schrijven over dit specifieke punt en het heeft vele zelfvergevingspunten Hier gebracht.

Met deze gebeurtenis heb ik ook gezien dat je niets voor granted kan nemen en dat alles heel specifiek is m.b.t hoe je jezelf hebt vorm gegeven om met je realiteit, de wereld om te gaan, hoe je in relatie staat met je realiteit.

Het heeft mij laten zien om heel specifiek te zijn en alle lagen af te pellen door te schrijven, als het niet helder word te communiceren, perspectief te vragen als support voor zelf. Door echt tot het gaatje te gaan.
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door IngridBloemheuvel »

hmm, ja, ik vraag me af hoe dat zit als ik een ander gewoon niet begrijp in wat hij zegt, zijn gedachtensprongen, zinsconstructies etc - en daar geen reactie op heb, geen gevoel etc, is het 'niet-begrijpen' op zich dan een reactie? hmm Ik las vanmiddag een stukje op het andere forum van Matti, over luisteren, misschien luister ik gewoon niet echt. Of in het geval van tekst, misschien lees ik niet totaal, lees ik het geheel niet, maar stukjes, of zoiets...
Interessant.

Ja, het niet kunnen begrijpen van waarom iemand in godsnaam iets doet, zegt, of op die manier reageert, ja, lol, dat is altijd te herleiden tot jezelf weer.
Maar heel soms zijn er mensen die me zo vreemd zijn, waar ik ook geen reactie op heb, er 'resoneert' niets. Aaah, ik kan me nu ook niemand voor de geest halen, er blijft ook niet veel 'hangen' dan, niet meer dan een soort gevoel van bevreemding...
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door Jozien »

hmm, ja, ik vraag me af hoe dat zit als ik een ander gewoon niet begrijp in wat hij zegt, zijn gedachtensprongen, zinsconstructies etc - en daar geen reactie op heb, geen gevoel etc, is het 'niet-begrijpen' op zich dan een reactie? hmm Ik las vanmiddag een stukje op het andere forum van Matti, over luisteren, misschien luister ik gewoon niet echt. Of in het geval van tekst, misschien lees ik niet totaal, lees ik het geheel niet, maar stukjes, of zoiets...
Interessant.
Check je uitgangspunt in beide
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Het ontwerp van Eenheid en Gelijkheid

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja, doe ik - bedankt :)
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Youtube Opmerkingen”