sexueel misbruik

hoe kinderen ons assisteren en hoe kunnen wij kinderen assisteren?
Forumregels
Onze kinderen zijn onze toekomstige ouders

Gezond verstand is dat je je realiseert dat we leven na leven hier terugkeren - en als we niet de weg voorbereiden voor degenen die onze ouders zullen worden - zijn we goed verneukt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

sexueel misbruik

Bericht door Martijn »

'Lo,
uit het destenimateriaal weten we dat sexueel misbruik en mishandeling van kinderen een noodzaak was voor het wereldsysteem van bewustzijn om te kunnen functioneren. De angst die door het lichaam van het kind giert leverde de energie voor het systeem.

Wat spiegelt sexueel misbruik ons van onszelf?

Het kind als het beeld van de onschuld en de onvoorwaardelijke zelfexpressie ....

Ik merk in mezelf hoe ik in de loop van m'n leven heb 'geleerd' om onschuld en zelfexpressie te onderdrukken. Ik heb een voortdurende boosheid jegens deze punten waarmee ik ze op een afstand houd. Ik vermijd ze, en ik stel ze uit, ik verraad ze door mijn zelfexpressie wel te voelen maar dan willens en wetens wat anders te doen/zeggen, zodat het moment voorbij gaat. Ik schiep er genoegen in om mijn zelfexpressie te vermijden, ik genoot ervan dat ik daar goed in was.

Ik ben me aangepast gaan gedragen omdat ik moest zien te overleven, ik onderwierp me aan de normen en waarden van ouders en onderwijzers. En toen ik eenmaal die weg ingeslagen was heb ik hem zelf verder 'vervolmaakt' omdat er in onze samenleving als geheel een onuitgesproken overeenstemming is dat onschuld en zelfexpressie geen opties zijn.

Daar nemen we allen aan deel en zo zijn we allen verantwoordelijk voor het sexueel misbruik en de mishandeling van kinderen. Dit willen we vervolgens niet inzien. En tot onze opluchting zijn er de daders van sexueel misbruik die we dan vanuit de grond van ons hart kunnen verafschuwen en veroordelen en overleveren aan de wet om gestraft te worden, waardoor we het gevoel kunnen hebben dat wij normaal en zelfs goed zijn en dat het recht zijn loop heeft, en dat we onze kinderen beschermen.

Sexueel misbruik van kinderen meer specifiek staat als spiegelbeeld voor ons, om ons te laten zien dat we onze verslaving aan energie voeden door ons lichaam, als uitdrukking van onschuldig leven, te stimuleren energie te genereren. Die voelen we dan als emoties en gevoelens. We hebben ze nodig om het gevoel te hebben dat we levendig zijn, levendig=leven-achtig, is een kunstmatig leven. En als we niets be-leven dan hebben we het gevoel dat het leven zinloos en leeg is, omdat we niet in staat zijn om een en gelijk als ons ademende lichaam te leven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: sexueel misbruik

Bericht door IngridBloemheuvel »

Alsof we een soort pervers genoegen beleven aan het misbruiken van de onschuld van het kind - via een ander als dader... en dan verontwaardigd en vol afschuw omdat het ook een afspiegeling is van wat we onszelf nog steeds aandoen.

Een soort kwaadaardigheid, een weerspiegeling van de kwaadaardigheid en genoegen waarmee we de onschuld in onszelf verkrachten en mishandelen en wurgen, vertrappen en verraden...

Ik zie dit in mijzelf, deze tweespalt - hoe ik (ook letterlijk!) de dader van mishandeling zou kunnen zijn, vanuit dit gegeven - ver weg gestopt - blijft over de boosheid en verontwaardiging en ongeloof over de daden van een ander
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: sexueel misbruik

Bericht door Martijn »

adekwate beschrijving van de aard van het bewustzijnsysteem :twisted:
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: sexueel misbruik

Bericht door Martijn »

maar goed, in deze tijd assisteert het systeem ons door ons te laten zien en ervaren wat we in onszelf hebben toegestaan en aanvaard als 'wie we zijn', door gebeurtenissen en reacties die in ons opkomen.
Zodat we door daar zelfvergeving op toe te passen onszelf teruggeven aan onszelf.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Kinderen en Ouderschap”