technologische realiteit

Alle zaken die niet in een van de sub-fora's thuis hoort kun je hier delen/vragen/vermelden.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

technologische realiteit

Bericht door Martijn »

Als je je gedachten helemaal stil maakt en je ademt alleen nog maar en je bent helemaal hier in 3D, dan zie je dat je aanwezig bent in een technologische realiteit, een ontworpen en geconstrueerde werkelijkheid.
Alles is opgebouwd uit meetkundig figuren in de vorm van atomen en moleculen, voorzien van elctrische ladinkjes en andere krachtjes, en alles past als lego in elkaar.
En hier zit je in, er is niks anders dan dit.
Het is ons wezensvreemd want wij zijn eigenlijk van Leven. Gelukkig kunnen we leren in en als de adem te zijn, want anders zijn we in het eveneens technologisch geconstruëerde bewustzijnssyteem als opgeslagen kennis als gedachten en automatische gevoelsreacties als gevoelens en emoties. Over het algemeen hebben mensen zich daar totaal aan overgegeven.
Omdat er van je, als kind, verwacht wordt al die onzin serieus te nemen, zoals die in je ouders aanwezig, is om geaccepteerd te worden en zo te kunnen overleven. Dus je gaat geloven b.v. in dingen goed doen en verkeerd doen, en je gaat jezelf zo programmeren dart je de "goede" dingen doet en de "verkeerde" dingen laat. In uitzonderlijke gevallen doen kinderen het net anders om, als blijkt dat ze alleen in de aandacht zijn als ze iets "verkeerd" doen.
Je programmeert taal. Dat als er tegen je gezegd wordt: wie ben jij? dat je dan moet zeggen: Martijn. Dat is echter wat mijn ouders hebben bedacht dat ik ben.
En ik ging het doen, Martijn zijn. Niet helemaal naar verwachting, maar toch.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Overige zaken en Algemene discussie”