relaties en vreemdgaan

Alle zaken die niet in een van de sub-fora's thuis hoort kun je hier delen/vragen/vermelden.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

relaties en vreemdgaan

Bericht door Martijn »

vreemdgaan is onlosmalkelijk verbonden met een relatie. Hoe werkt dat...
Als je een relatie hebt met iemand dan zijn er dire, jij je partner en de relatie.
De relatie bestaat uit het verleden wat je hebt meegemaakt met je partner. Op grond waarvan je je manier van doen laat bepalen. Je doet iets, iets anders doe je juist niet, op basis van de reacties van je partner in het verleden. Want door het ene werd je gewaardeerd, door het andere bekritiseerd.

Nu is je relatie je beperking geworden. Je bent erin gevangen. Aan de ene kant is dat fijn, want je hebt een beperkt aantal mogelijkheden over waartoe je je kunt bepalen en over al het andere hoef je je niet meer te bekommeren, want dat heb je jezelf ontzegd omdat het niet past binnen je relatie.

De ervaring van beperkt zijn brengt je ertoe om momenten van ontsnapping te zoeken. Een mogelijkheid is dan vreemdgaan. Het kan willekeurig welke activiteit zijn die je voor jezelf houdt. Gedachten en gevoelens/emoties die je hebt die je geheim houdt voor je partner is precies hetzelfde.

In een 'agreement' ga je anders om met je partner. Je spreekt alles uit. Geeft niet hoe vreemd of hoe zot het is. Of hoe potentieel beledigend of beschamend. Omdat je er de volledige verantwoordelijkheid voor neemt. Dus je zegt: ik voel dit. punt. Of, ik denk dit. Als het voor je partner geen punt is, die geen reacties heeft, dan kun je jezelf de gedachte/het gevoel/emotie vergeven. Het kan ook zijn dat je iets zegt wat voor je partner een punt is, wat hem/haar assisteert om het boven water te krijgen. Dan zit de vergeving bij je partner.

Als ik met mijn partner omga dan komen er zo nu en dan gedachten of gevoelens/emoties in mezelf op. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ... of het gevoel te hebben dat ... spreek ik hardop uit, meestal geeft ze me dan een kus, lol.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Overige zaken en Algemene discussie”