op de bodem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

op de bodem

Bericht door Martijn »

Ja, spitefulness kwam ik tegen op de bodem van de beerput in mezelf. Zeiden ze op Desteni ook: is de primaire "zonde".
Aanwezig als : ik doe niet mee, ik verzet me, bekijk het, bemoei je niet met mij, laat mij erbuiten, ik trek mij nergens wat van aan, dergelijke neigingen die ik wel ken van mezelf. Toen ik ze Zelfvergeven had, droomde ik de volgende nacht dat ik de beerput weer dichtgemaakt had en toegedekt met aarde, maar er gingen nu draden in naar sensoren die in de gaten hielden of er zich weer iets zou verzamelen in de voormalige beerput.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door Martijn »

vandaag ontving ik over de post een groot pakket met daarin een gloednieuw modelvliegtuig. ik lette op mijn reacties en dat viel allemaal wel mee, alleen bij het zien van de doos met de afbeelding van het vliegtuig, in kleuren, voelde ik een gevoelsreactie van blij en hebberig.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben blij en hebberig te zijn bij het zien van de verpakking van het nieuwe vliegtuig.

Nu, 'snachts kon ik het vliegtuig zien als zichzelf en kwam er eenheid en gelijkheid. Ik wilde de vleugels aan de bovenkant een andere kleur geven dan de onderkant om goed te kunnen zien hoe hij vliegt (ik ga er ook mee op z'n kop vliegen en allerlei manouvres uitvoeren) en nu ontstond het goede idee over de kleur en de plaats van die kleur.
Ik ga er niet de bijgeleverde stickers opplakken om er een Navy ding van te maken, ik ga voor puur. Hij is verder donkerblauw, heel mooi.

Onmiddelijk na blij en hebberig voelde ik spitefulness tegenover Bernard. Dat vergaf ik mezelf al.

Een ander moment van spitefulness is wanneer ik aan het einde kom van een manier van zijn, als een aspect van het gedachte-bewustzijnsysteem. Ik ben dan een tijd niet in en als de adem, en dat loopt dan op z'n eind. Dan moet ik eindelijk toegeven dat ik het loslaat, met een snik, maar als ik dat weiger kom ik direct in spitefulness, een grimmig verzet. Een grimmig vasthouden aan dat waarvan ik weet dat het niet OK is.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door Martijn »

nog dagelijks kom ik aspecten van spitefulness tegen om te vergeven. "onlustgevoelens" daagde als een vorm van spite. Ook: "onderbuikgevoelens".
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door Martijn »

ook: "weigerachtigheid", en: "de hakken in het zand".
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door Martijn »

"er niet aan willen".
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door Martijn »

Vanochtend werd ik wakker en meteen dacht ik heel hard een onwillekeurige gedachte. Ik merkte: denken als spite. Rancune.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken als een vorm van rancune.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door IngridBloemheuvel »

lolol ja ja, die ken ik ook: 'ik doe het lekker toch!'

Ik vergeef mezelf van mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan om louter uit weerstand en eigenzinnigheid tegendraads te zijn en daaraan een gevoel van macht te ontlenen.

Dit betekent dat ik het proces buiten mezelf leg, als opgelegd door iets/iemand buiten mezelf - waar ik dan tegen kan rebelleren, waardoor ik een bepaald gevoel van macht krijg, omdat ik uiteindelijk toch zelf bepaal of en wat ik denk/voel/ervaar. Humm, eentje met dubbele bodem dus.

Ik geniet er ook van - een soort ondeugendheid, speelsheid. Me met een lach onttrekken aan wat er van me verwacht wordt en daarmee wegkomen omdat ik het 'zo leuk weet te brengen'. Oké, weer een doosje geopend lol
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door Martijn »

herkenbaar ja, ik dacht spite nodig te hebben om macht uit te kunnen oefenen, om ruimte in de wereld in te kunnen nemen, om me te kunnen manifesteren, om mijn verantwoordelijkheid voor alles en allen in eenheid en gelijkheid te kunnen ontlopen. Ik dacht dat ik dat alles nodig had om te kunnen leven.
Als spite-vormen vond ik nog:

afzetten tegen
cynisme
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door Martijn »

spite=schijt
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: op de bodem

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja! da's een goede samenvatting: schijt hebben aan
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van "Spitefulness"”