Hallo ik ben Ben

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Plaats reactie
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Hallo ik ben Ben

Bericht door Ben »


Hallo, ik wil me graag ook even voorstellen :D

Een tijdje geleden kwam ik voor het eerst op de site van Desteni en wist niet wat ik zag en las.
Er ging in eerste instantie een schok door me heen en ik moet zeggen dat ik ook even twijfelde of het allemaal wel waar kon zijn wat hier geopenbaard wordt.
Maar, al met al, door veel naar de video's te kijken en veel te lezen gaf alles me wel een rustig gevoel vanuit mijn hart.
Nu moet je weten dat ik me voorheen uitsluitend verdiepte in nieuws vanuit de New Age gebieden. Jaren en jaren lang neem je dit nieuws tot je tot die ene keer dat ik dus toevallig op de site van Desteni kwam. Je kunt je voorstellen wat voor een impact dit had. Alles leek ineens andersom en dan werken je hersens op volle toeren om het nu eens van een totaal andere kant te zien.
Daarna kwam ik in een soort neutraal niemandsland terecht en wist niet meer wat nu wel en wat nu niet te geloven.
Nu ben ik in proces, van vergeving en bewustwording naar gewaarwording met vallen en opstaan, met soms nog twijfels omdat er nog zo veel vragen zijn.
Kijk, en dat is nu zo fijn. Je kunt hier op dit forum ook vragen stellen, heel oprecht en eerlijk, en dat is dan ook een openbaring op zich.
Ook ik ben iemand die zich vele vorige levens kon herinneren, iemand die bijna zeker is dat ik vanuit een ander zonnestelsel hier voor het eerst een bezoekje kwam brengen voordat ik begon met reïncarneren op deze aarde. En toen, ja toen was ik mijn vrijheid kwijt, mijn geheugen was als een zeef en ik liep achter de kudde aan te zoeken naar mezelf en naar antwoorden.
Tijdens spontale regressies, die zomaar plotsklaps opborrelden, ervoer ik dat ik tussen de levens in aan het dolen was in het Universum of in de Kosmos. Ik ging niet door een tunnel zoals anderen dit ervaarden, maar ik was letterlijk een kleine zon zoals de Ziels-constructie wordt uitgelegd. Daarmee kan ik het vergelijken als ervaring.
Ach, en nu ben ik hier, net vers aangekomen en hoop dat ik vervulling kan vinden in de eenheid als gelijkheid die Alles omvat.

Lieve groet
Ben
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door IngridBloemheuvel »

Hallo Ben, van harte welkom :)

Ik denk wel dat de meeste van ons vanuit de New Age en andere spirituele richtingen komen - ik zelf had al wel het een en ander onderzocht voordat ik de eerste Desteni video zag lol - ik was meteen gefascineerd maar wel met veel voorbehoud natuurlijk. Dat veel van wat ik voor waarheid zag, bedrog was - dat heeft me wel wat tijd gekost om te verwerken. Inderdaad - alles is omgekeerd.

Ik ben blij met ons Nederlandstalig forum - we zijn nog maar met een klein groepje, maar ik verwacht in de toekomst grote toeloop, en dan zijn we klaar om mensen die (alleen) Nederlands spreken en lezen, te ondersteunen.

Lees je voornamelijk op de (Engelstalige) DesteniZA site?

Twijfels en vragen hebben we allemaal wel van tijd tot tijd (gehad) - is ook 'gezond': het gaat er niet om iets of iemand te volgen maar om je eigen gezond gegrond verstand te ontwikkelen en te gebruiken.

Leuk dat je er bent, Ben :)
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Ben »



Hallo Ingrid,
dank voor je reactie en je oprechte eerlijkheid en openheid. Ik mag dat graag zien dat mensen recht en eerlijk voor alles uit durven te komen. Dat is een rijkdom.
Ja, je moet het een en ander beslist verwerken wil je anders kunnen inzien hoe het eigenlijke leven is.
Ik ben 60+, en heb heel wat 'oude' normen en 'waarden' meegekregen, en dit dient vrij gelaten te worden om 'nieuwe' waarden en waarheden toe te laten en hiernaar te gaan leven.
Het is een heel proces moet ik je eerlijk zeggen en ik doe mijn best en pas vaak vergeving toe en probeer 'anders' te ademen en mijn visie te verbreden.

Ik ben zo blij dat er ook een nederlandse site van Desteni is, want gezien mijn leeftijd is het wel heel lang geleden dat ik de engelse taal vanuit school beheerste. Ik spreek het nooit, dus ben ik beperkt wat dit aangaat. Maar goed, ik ben niet de enige van de ouderen die het niet/nooit meer gebruikten in het dagelijks leven en daarom is het fijn om hier te zijn.

Gelukkig heb ik nooit iets of iemand gevolgd en daar ben ik nu blij om. Ik was meer een onderzoeker, kat uit de boom kijker, en soms ook een einzelgänger die zijn eigen gang ging hoewel velen om me heen wel de opgestegen Meesters volgden en dienden.
Ik had altijd een gevoel van 'nee' in mijn hart, dat is je kracht weggeven en daar pas ik voor!
Wel heb ik vragen over de Aartsengelen en Engelen en hoe het hiermee als waarheid zit, naast al die opgevaren Meesters.
Maar ook die vraag zal eens beantwoord worden en het antwoord zal dan resoneren in ons binnenste oprechte aspect van ons ZIJN.

Ik ben ook zo blij dat de vele gechannelde stukken vertaald worden. Dat is veel liefdeswerk en ik wil diegene die hier zorg voor draagt van harte bedanken.

Liefs in de éénheidsgroet
Ben
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Jozien »

Hallo Ben, welkom op het forum!
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Martijn »

hallo Ben, welkom.
Bedankt voor je intro.
Desteni kwam ik op dezelfde manier tegen. Boeide me gelijk.
Over engelen las ik/hoorde ik dat het ook systemen waren. Ze deden alleen iets als dat voorgeschreven was door "het witte licht". Ze bestaan niet meer.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Jorn »

mijn vader beschreef bijna doodgaan als een licht aan het eind van de tunnel, dit was toen hij ernstig ziek was. Zelf heb ik het boek the desteni of the souls gelezen van micheal newton wat ook inzich verschaft in de mechaniek van het witte licht. Deze man brengt mensen onder hypnose en terug naar voorgaande levens en leven tussen levens en hier word als begin punt ook een wit licht beschreven waar als het ware je identiteit werd geprint op je soulchart. of krijtbord.

welkom in ieder geval, het cruciale verschil sinds de verwijdering van de gehele zielconstructie is dat nu alles fysiek is geintergreerd dat betekent dat we nu bestaan uit onze structurele resonantie en er verder niks meer is dat het voorgaande beschrijft. We progammeren nu onzelf naar de gelijkenis van wie we denken dat we zijn, dat op zijn beurt simpelweg het verleden is dat we uitrekken naar de toekomst.
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Ben »



Jozien, Jorn en Martijn,
bedankt voor het welkomswoord, de uitleg over Engelen, en de uitleg over het proces na de 'dood' van Jorns vader.
Dat boek 'the desteni of the souls' van Michael Newton, is dat alleen in het engels verkrijgbaar?
Mijn engels is jammergenoeg niet goed genoeg.
Om nog even over de Engelen terug te komen. Als deze niet meer bestaan omdat ze uit het systeem gehaald zijn zou dat kunnen betekenen dat alle gechannelde berichten van b.v. de Aartsengelen ook niet meer zijn dan 'oude' voorgeprogrammeerde programmas die nog steeds worden afgedraaid via mensen die channelen die zich hiervan niet bewust zijn?

Dank voor jullie opheldering en hulp tijdens het groeiproces waarin nog zo veel te leren valt.

Lieve eenheidsgroet aan allen
Ben
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Jorn »

ja precies ben
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Jozien »

'The desteni of the souls' van Michael Newton
Bestemming der zielen
Te bestellen bij Bolcom ook 2e hands boeken te koop

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Ann »

Welkom Ben! :):D
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Ben »



Hallo Ann, bedankt voor het welcomswoord en lieve Jozien, bedankt voor de link van Bolcom en het beantwoorden van mijn voorgaande vraag.
Ik heb het boek 'bestemming der zielen' meteen besteld ( 2de hands) en ik verheug me op dit boek.
Hartelijk dank in een lieve éénheidsgroet
Ben
Gebruikersavatar
Reginald
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 feb 2009, 00:56
DIP: Ja
Locatie: HERE

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Reginald »

Hoi Ben,

Welkom!
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Ben »

dank je Reginald
Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Re: Hallo ik ben Ben

Bericht door Ben »



Hallo Karin, dank voor je reactie.
Ja, je moet er voor waken dat je niet blijft hangen in het verlangen om terug te keren naar levens die jou erg aanspreken. Ik merkte ook dat sommige levens zo leuk en interessant waren dat ik liever daar wilde zijn dan hier. Maar we zijn NU hier en dienen te leven in het constante NU. Verleden en toekomst zijn tegelijkertijd aanwezig en eigenlijk was het de bedoeling om vorige levens helemaal niet in herinnering op te roepen, hoewel het sommige mensen wel lukt, zoals het geval bij jou, mij, en vele anderen.

Ook ik heb gemerkt dat weinig Zielen openstaan voor deze dingen en dat weinig Zielen over kunnen/willen stappen naar een andere zienswijze van hoe het werkelijk is. Als je eenmaal in het web van verstrikking en verstikking zit kom je er moeilijk uit. Maar,..... we blijven ons best doen om zoveel mogelijk uit te dragen wat ons doel en missie is.

Jij voelde je zeker ook een eenling. Ik hoop dat je van nature een doorzetter bent die in Zelf-Kracht blijft staan om de dingen te doen die nodig en nuttig zijn in eenheid en gelijkheid.

Heel veel sterkte met alles en heel veel liefs in herkenning en erkenning
Ben
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”