Waarheid, Juistheid en Werkelijkheid

Plaats reactie
Reginald
DIP: Ja
Contacteer:

Waarheid, Juistheid en Werkelijkheid

Bericht door Reginald »

Waarheid

Waar - Heid

Waar,(1) "een conclusie van juistheid" = Pool van Onwaar. (2) Plaats
Heid = Zijn

Men spreekt graag over de Waarheid. Men zoekt naar de Waarheid.
We doen allemaal wat we denken dat 'Juist' is. Vanuit die juistheid, bewegen we ons, handelen wij.

Juistheid is gebasseerd op onderscheid tussen onszelf en onze omgeving. We bewegen ons dan ook zoals wij denken dat dat juist is en we handelen zoals we denken dat juist is.

Juistheid als gevoel is een vorm van observatie. Volgens onze observaties zien kunnen we bepalen wat 'juist' is. Dat gevoel van 'juistheid' leren we onszelf aan in de eerste periodes van ons leven en is de basis van de rest. Op het moment dat men in zichzelf volledig overeenstemt met datgene dat juist is, stopt het zoeken en stopt het vragen.

Maar wat is juist?

Als we in onszelf kijken zien we alleen wat 'Onjuist' is. Maar we leren al snel dat we het daar maar mee moeten doen. Op dit construct van 'juistheid' wordt vervolgens een nieuw construct gebouwd. Het construct van 'waarheid'. Het verschil zit het hem in het gevoel van het woord: "Juist" is Zelf in overeenkomst TOT en MET de omgeving ( Dat is juist ) en "Waar" is volgens de overeenkomst tussen de omgeving MET zelf (Dat is waar).

Volgens de 'juistheid' van onszelf, geven we onszelf een plaats in het geheel, in het grotere plaatje. En wanneer we voldoende 'tevreden' zijn met die 'juistheid', kunnen we dit als onze plaats accepteren. Dan houden we onszelf niet meer bezig met 'Juistheid' maar met 'Waarheid'. De Waarheid is gebaseerd op de PLAATS die jij jezelf gegeven hebt of geaccepteerd hebt in overeenstemming van jezelf TOT en MET de omgeving.

We vechten daarom ook altijd om de "waarheid". We vechten om onze plaats. We verdedigen onze plaats. Want die 'plaats' is onze 'waarheid'. Een plaats waar we mogen staan/zijn.

Discussieren over de 'waarheid' heeft geen zin en geeft weinig veranderlijk inzicht. Dit omdat de 'waarheid' voortkomt uit de 'juistheid' en de waarheid slechts gebruikt wordt om de ruwe kantjes glad te kunnen strijken. De 'waarheid' is alles dat ze zijn. De waarheid is volledig "gepersonaficeerd".
Daarom kunnen we discussies ontstaan over wat 'waar' is en 'niet waar is'. EN omdat de 'juistheid' van hunzelf gebaseerd is op "Oberservaties" van hunzelf Tot en Met de omgeving kan daar ook over gediscussieerd worden.

Maar we discussieren liever over de 'waarheid' omdat die 'waarheid' makkelijk aan te passen is. Als we discussieren over 'juistheid' is er meteen al veel weerstand omdat dat gebaseerd is op je eigen observaties waarin we alleen hebben kunnen zien 'Wat onjuist is' en gebaseerd is op jouw observaties tot de omgeving waarin je bent opgegroeid en je jezelf begeven hebt.

Mijn suggestie is daarom om te spreken over 'Werkelijkheid'. Als je spreekt over de werkelijkheid, zie je hoe jezelf werkt en hoe anderen werken. De 'waarheid' en 'juistheid' vallen onder jouw idee van 'werkelijkheid',

Werkelijkheid, Echt zijn, Hoe het werkt.

In spiritualiteit spreekt men altijd over de "Gewaarwording" van jezelf. Over 'Echt zijn' wordt niet gesproken.
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook

Reginald
Contacteer:

Re: Waarheid, Juistheid en Werkelijkheid

Bericht door Reginald »

Juist - Ju(r)ist - Justice -

Justice - Just Ice - Alleen maar ijs "We zien alleen wat onjuist is"
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook

Martijn
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Juistheid, als je je afstemming op orde hebt, dat is dan je structurele resonantie samengelijnd met het collectief onbewuste, met het alomvattende bewustzijnsysteem.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Jorn

Bericht door Jorn »

waarheid, waar jij aandacht aan geeft
juistheid, wanneer je vergelijkt
werkelijkheid, wat werkt

Martijn
Contacteer:

Bericht door Martijn »

haha, grappig, ik zag werkelijkheid als: datgene waar werk te doen is.

waarheid, daarin viel me op dat waar ook een vraag is, wat mij lijkt te zeggen dat als iemand het woord waarheid gebruikt dat het gelijk de vraag oproept waar de waarheid is, maw je blijft altijd zoeken naar de waar?heid. lol

Reginald
Contacteer:

Bericht door Reginald »

Waar,(1) "een conclusie van juistheid" = Pool van Onwaar. (2) Plaats

Inderdaad een scherpe waarnemening Martijn. En een praktische toevoeging!

Martijn
Contacteer:

Bericht door Martijn »

ruzie, valt op dat daar het woord "zie" in zit, alsof het suggereert dat je iemand pas werkelijk ziet tijdens een ruzie.

Martijn
Contacteer:

Bericht door Martijn »

belevenis, zit het woord "nis" in, en inderdaad mij is gebleken dat het zijn in en als belevenis als het zijn in en als een nis is vergeleken met het zijn in en als mijnlichaam,ademend.

Plaats reactie

Terug naar “Woorden, Symbolen en Scripten van de Matrix”